понеділок, 3 лютого 2025 р.

4 Лютого

 https://probapera.org/publication/13/55771/zadachi-jonizatsijna-diya.html

Слава Україні.

 08-30. Перший урок-11БПосилання  https://us04web.zoom.us/j/79759526530?pwd=R5B7sZCBJHfvrxNYC4kRcdNNO4w7x7.1

09-25. Другий урок- 11Б.Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/77591076557?pwd=5nWCz0cpAACnqbFtGucTX29OJ9Shww.1

10-20. Третій урок -  9Б.Посилання 

https://us04web.zoom.us/j/79638273636?pwd=wzMwFX5nQZ9h8AwbYZT5XvbYRVUbMt.1

11-15. Четвертий урок- 10А Посилання   https://us04web.zoom.us/j/76609212390?pwd=VOl0Ovq3F6DafbKQQklSi2ADKSQyiq.1

12-30. П'ятий урок - 8А. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/73363017916?pwd=gfaVM1X0Wfa9PKmT493EjhOia413mk.1


Тема уроку у 11 Б класу. Заломлення світла. Розв'язування задач.

До уроку здати звіт про виконання ЕР №5:"Дослідження явища заломлення  світла". Повторити Принцип Гюйгенса.

Під час уроку розглянемо низку проблем:

  • В чому переваги хвильового принципу доведення законів відбиття і заломлення світла?

Перечитайте §.26(п.2)
  • Пояснити під час уроку: Вправа 26(2,3,4)
  • Розв'язування задач на основі розділу 14(ЗРЗ)
  • Домашня робота із розділу 14(за результатами уроку)

Урок астрономії для 11 Б класу. Практична робота №2. 

Пояснення до роботи.

Зайти на сайт cpaswether 
Знати Будову і склад Сонця.
Які чинники Сонячної енергії?
Температурні показники Центру Сонячного ядра і фотосфери.
  Нагадайте про явища, які пов'язані із Процесами на Сонці.

Тема уроку для 9 Б класу. Повтор. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор.

До уроку розглянути Вправу 24 і 25 і в подальшому пояснити розв'язок під час уроку.

Переглянемо відео,   зрозуміти,що відбувається в атомному реакторі-звідки береться енергія яка перетворює воду на пару, що крутить турбіну з генератором.


Особливості будови атомної електростанції(АЕС),які дозволяють збалансувати роботу реактора і роблять АЕС безпечною. Звичайно, ми повинні мати досвідчених і знаючих фахівців.


ЗаАЄС. Познайомтесь із актуальною інформацією в галузі безпеки роботи. 
Опрацювати Параграф 26.

Тема для 10 А класу. Термодинамічна рівновага. Температура. Температурна шкала Кельвіна.
До уроку Вправа 28(3,4,5)
  • Нульовий закон(начало) термодинаміки. Будь яка система тіл(або макроскопічне  тіло) самочинно переходить в рівноважний стан(холодні тіла нагріваються, гарячі-охолоджуються-допоки температура стане незмінною).
  • Ознака рівноважного теплового стану-незмінність термодинамічних параметрів-об'єму, тиску.
  • Отже-Температура характеризує Рівень відхилення теплового стану від стану рівноваги.
  • Застосунок,  який визначає рівень відхилення від теплової рівноваги-це термометр.
  • Види термометрів-
    Абсолютна Шкала температур(шкала Кельвіна)


  • Газовий термометр Больцмана

  • Температура-як характеристика середньої кінетичної енергії частинок газу.


  • На наступний урок §.29 Опрацювати.
Тема уроку для 8-А класу. Розв'язування задач на тему: Закон Кулона. Електризація.
  • До уроку Опрацювати §.22,перегляньте задачу №4 на сторінці 141. 
  • Вправа 22(2,3,4). Уміти пояснити під час уроку.
  • Уміти пояснити будову атому і сили, які існують в атомі.
Під час уроку розглянемо якісні пояснення до Вправи 21(із малюнками)
Домашнє завдання буде запропоновано після розуміння, що потрібно повторити.(На наступний урок-КР)

пʼятниця, 31 січня 2025 р.

3 Лютого

Для природознавців:

 https://rbecs.karazin.ua/?page_id=6748

Цікава думка для історіографів.

 Розклад уроків фізики на понеділок,03 Лютого..


08-30. Перший урок 11Б клас 

https://us04web.zoom.us/j/78882952663?pwd=bbu8znCdbyKmMKXLzlMwVYi1W2Qubs.1

9-25 Другий урок 11 А клас  

https://us04web.zoom.us/j/79414969752?pwd=g22qkJP3HktXC5bK4sxqkDTPdsW8O0.1

10-20. Третій урок - 10 Б клас   https://us04web.zoom.us/j/72271954232?pwd=VlyUfOaMXaPoukWHxAeo4C3nLDUEIs.1

11-15. Четвертий урок- 10А клас   https://us04web.zoom.us/j/72622268036?pwd=5lIykQanfFz9ygUY6OMqDMCVUJafel.1

12-30. П'ятий урок - 9Б клас   https://us04web.zoom.us/j/76968885344?pwd=TGE2ba4asGkGvG7dBaGVVKWW3BrgM9.1

13-15. Шостий урок -11 А клас    https://us04web.zoom.us/j/74970289779?pwd=Px2z93nnrOc5EZmZJs6OI0tw8G4PxM.1

Тема уроку для 11А і 11Б класів. Лабораторна робота 5А."Закон Заломлення." Принцип Гюйгенса.

  • До уроку переглянути ЕР №5(сторінка 203)
  • Вправа 26(1,2,3,4)
  • Провести моделювання процесів заломлення на застосунку 1 Phet...
  • на застосунку 2 physiks
  • Підготувати записи до роботи
  • Виконання ЕР №5 і підготовка Звіту про роботу.


Тема уроку для 10 А і 10 Б класів. Розв'язування задач: "Ідеальний газ. Основне рівняння МКТ." Модель ідеального газу. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу.

До уроку розглянути 1)Вправу 27(всі питання до §.27)

2.Коротка самостійна на визначення Молярної маси, маси молекули, кількість речовини.

  • Визначити масу молекули Н2SO4
  • Скільки атомів має 15-грамова срібна ложечка
  • Яка кількість речовини вміщується у 880 грамах СО2

Під час уроку розглянемо модель ідеального газу:

Ідеа́льний газ ─ з позиції Молекулярно-Кінетичної Теорії ─ являє собою теоретичну (математичну, фізичну) модель газу, в якій передбачається, що:

потенціальною енергією взаємодії матеріальних часток, що складають газ, можна знехтувати в порівнянні з їх кінетичною енергією;
  1. сумарний об'єм частинок газу дуже малий або ним можна знехтувати;
  2. між частинками немає далекодіючих сил тяжіння або відштовхування, зіткнення часток між собою і зі стінками посудини абсолютно пружні(кінетична енергія не міняється );
  3. Хаотичний рух є абсолютним, внаслідок чого середня швидкість молекул(атомів) дорівнює нулю(врахувавши напрямок руху окремих молекул)

Основне рівняння МКТ
 ідеальних газів пов'язує тиск, який створюється хаотичним рухом часток газу, із енергією молекул.
--Ідеальний газ є лише модель і тільки окремі випадки в природі газу наближаються до цієї моделі, проте на основі даної моделі можливо якісно передбачити процес, а у випадку кімнатного повітря,- кількісно розраховувати характеристики явищ, пов'язаних із даним газом.
  • Використаємо Основне рівняння МКТ для розв'язання задач типу Вправа 28(4). 
  • На наступний урок §.28 і завершити Вправу 28.
  • Запропоную завдання із Даного розділу ( 4.За результатами уроку)

Тема уроку для 9 Б класу. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор.

До уроку розглянути Вправу 24 і 25 і в подальшому пояснити розв'язок під час уроку.

Переглянемо відео,   зрозуміти,що відбувається в атомному реакторі-звідки береться енергія яка перетворює воду на пару, що крутить турбіну з генератором.

Особливості будови атомної електростанції(АЕС),які дозволяють збалансувати роботу реактора і роблять АЕС безпечною. Звичайно, ми повинні мати досвідчених і знаючих фахівців.

ЗаАЄС. Познайомтесь із актуальною інформацією в галузі безпеки роботи. 
Опрацювати Параграф 

Урок астрономії для 11 А класу. Практична робота №2. 

Пояснення до роботи.

Зайти на сайт cpaswether 
Знати Будову і склад Сонця.
Які чинники Сонячної енергії?
Температурні показники Центру Сонячного ядра і фотосфери.
  Нагадайте про явища, які пов'язані із Процесами на Сонці.


четвер, 30 січня 2025 р.

31 Січня 2025

 посилання для Дробота Данила. на 14-30 П'ятниця 31 Січня   



Розклад уроків на п'ятницю,31 Січня

Про оцінювання

8-30 Перший урок.10 Б клас, посилання 

https://us04web.zoom.us/j/71991121456?pwd=YNhAVSa7RCNhWkWMPVoY13YdsIyslN.1

9-25 Другий урок.7 А клас, посилання 

https://us04web.zoom.us/j/79971716134?pwd=4T8fU1aUuxFBCsIK03sR35OKXwSlNh.1

10-20 Третій урок.11 А клас, посилання  https://us04web.zoom.us/j/78969443475?pwd=C77uzE17oo4i1d5xQGY6iATU4j0Qgb.1  

11-15 Четвертий урок 7 Б клас, посилання   https://us04web.zoom.us/j/77830690596?pwd=c6EM8XonizZzLGqvuCSFaAaFhiZ1Gc.1

12-30 П'ятий урок.9 А клас, посилання   https://us04web.zoom.us/j/71513632756?pwd=1Jbdhug3phOrbYavyosf5VIKQsPSDT.1

Тема уроку для 7 А  і 7 Б класів. Контроль успішності № 4 з теми «Явище інерції. Інертність та маса тіла. Густина речовини. Імпульс тіла. Реактивний рух».

Повторити Наступне.2) Вправа 19(3,7)

3)Ракета масою 2т за одну секунду спалює 50 кг палива, яке виривається із сопла ракети зі швидкістю 600 м/с. Яку швидкість набуває ракета в кінці першої секунди?
4) Питання 2 і 8 на сторінці 127-128.

 Розглянути питання на сторінці 150.
Скористайтесь тренажером для визначення поведінки тіл при взаємодії(пружній і непружній взаємодії)
Код КТ для 7 А  JTGTZP
Код КТ для 7 Б  HWRIR2

Тема уроку для 10 Б класу. Модель ідеального газу. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу.

До уроку розглянути Вправу 27(всі питання до §.27)

Коротка самостійна на визначення Молярної маси, маси молекули, кількість речовини.

Визначити масу молекули Н2SO4

Скільки атомів має 15-грамова срібна ложечка

Яка кількість речовини вміщується у 880 грамах СО2

Під час уроку розглянемо модель ідеального газу:

Ідеа́льний газ ─ з позиції молекулярно-кінетичної теорії ─ являє собою теоретичну (математичну, фізичну) модель газу, в якій передбачається, що:

  1. потенціальною енергією взаємодії матеріальних часток, що складають газ, можна знехтувати в порівнянні з їх кінетичною енергією;
  2. сумарний об'єм частинок газу дуже малий або ним можна знехтувати;
  3. між частинками немає далекодіючих сил тяжіння або відштовхування, зіткнення часток між собою і зі стінками посудини абсолютно пружні(кінетична енергія не міняється );
  4. Хаотичний рух є абсолютним, внаслідок чого середня швидкість молекул(атомів) дорівнює нулю(врахувавши напрямок руху окремих молекул)

Основне рівняння МКТ
 ідеальних газів пов'язує тиск, який створюється хаотичним рухом часток газу, із енергією молекул.
--Ідеальний газ є лише модель і тільки окремі випадки в природі газу наближаються до цієї моделі, проте на основі даної моделі можливо якісно передбачити процес, а у випадку кімнатного повітря,- кількісно розраховувати характеристики явищ, пов'язаних із даним газом.

Вправа 28(4). Розв'язування даної задачі продемонструє застосування Основного рівняння МКТ.

На наступний урок §.28 і завершити Вправу 28.


 Тема уроку для  класу. Продовження теми.Йонізаційна дія радіоактивного                випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри

До уроку виконати завдання, запропоноване в попередній раз.

Під час уроку розглянемо Вправу 24, якщо  комусь буде незрозуміла ситуація, що заявлена в умові задачі.

Далі розглянемо МЕТОДИ РЕЄСТРАЦІЇ радіоактивнсті.

  • Активність матеріалу і одиниці вимірювання.
  • Експозиційна доза йонізуючого випромінення.
  • Поглинена доза йонізуючого випромінення.
  • Еквівалентна доза йонізуючого випромінення.
  • На наступний урок §.25. Вправа 25(якщо не завершимо під час уроку)
Тема уроку для 11 А класу. Повне відбивання світла.
До уроку розглянути хвильовий метод доведення закону заломлення світла на межі різних середовищ(принцип Гюйгенса)
Що таке хвильовий фронт і орієнтація Променю до ХФ.

Під час уроку розглянемо Явище повного внутрішнього відбивання.

Методика Гюйгенса, що пояснює чинники заломлення світла на межі двох середовищ.

Явище повного внутрішнього відбивання. Оптоволоконна технологія.

"Визначення коефіцієнту заломлення світла."
Визначити кут повного внутрішнього відбивання у воді.

На наступний урок §.26. Вправа 26.(2,3,4)
Підготувати зошит до ЕР №8(дослідження явища заломлення світла...)




середа, 29 січня 2025 р.

30 Січня 2025

СЛАВА Україні. Здоров'я ВАМ -УКРАЇНЦІ. 

 Розклад уроків фізики на четвер 30 Січня

8-30. Перший урок у 7 Б класу. Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/74302580742?pwd=PLKNnq1CLtc73jyVmg3KTbVaZlNkp6.1

9-25. Другий урок у 11А класу. Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/78110644868?pwd=BasBjwFNiHFxVrbDXsIAdMkUoZUKTO.1   

10-20.Третій урок у 7 А класу. Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/74928489774?pwd=ASs0a36NVreYcrORawRaK2ZDp4NOau.1

11-15.Четвертий урок у класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/71128813264?pwd=SJHmCW6IJCwLr3NZaFgN6B2QnIyEGC.1

 12.30. П'ятий урок у 10 А класу. Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/72490704542?pwd=y0b3iFnfYxbkZxRqmI9enlAl2dLavP.1

13-25. Шостий урок у 9А класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/77918807654?pwd=zdh9BasELD25y9haqxKkm5BmG8ra1z.1



Тема уроку для 7А і 7 Б класу. Узагальнення та систематизація знань.
До уроку 1)Виконати завдання на визначення густини тіла на застосунку phet.colorado.com(Правка).визначити речовину.
2) Вправа 19(3,7)
3)Ракета масою 2т за одну секунду спалює 50 кг палива, яке виривається із сопла ракети зі швидкістю 600 м/с. Яку швидкість набуває ракета в кінці першої секунди?
4) Питання 2 і 8 на сторінці 127-128.

Під час уроку розглянемо питання на сторінці 150.
Скористайтесь тренажером для визначення поведінки тіл при взаємодії(пружній і непружній взаємодії)


Тема уроку для 8-А класу. Розв'язування задач: "Електричні явища. Закон Кулона."
До уроку Розглянути:Знати і вміти пояснити наступні питання:(відповіді                                                                      знайдете у параграфі 21. і                                               в попередній раз)

Під час уроку спробуємо розв'язати типові проблеми:
1)Спробуйте визначити, куди буде напрямлена сила, що діє на негативний заряд, поміщений у точку В (див. рис. 20.4), і дізнатися, в якій точці (А чи В) електричне поле є сильнішим.
2)З’ясувавши механізм електризації через вплив, ви, сподіваємось, зможете пояснити, чому незаряджене металеве тіло завжди притягується до тіла, що має електричний заряд. Наприклад, поясніть, чому гільза, виготовлена з металевої фольги, притягується як до скляної палички, що має позитивний заряд (рис. 21.5, а), так і до ебонітової палички, заряд якої є негативним (рис. 21.5, б). Що відбудеться, якщо гільза тор9кнеться палички?
3)прочитаємо  пункти 3,4,5 із §.21.
4) Виконавши №4 із Вправи 21 визначте силу взаємодії між цими кульками на відстані 4см.
Скільки надлишкових електронів було на першій кульці?

На наступний урок Вправа 22.

Тема уроку для  класу. Йонізаційна дія радіоактивного                випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри

До уроку виконати завдання, запропоноване в попередній раз.

Під час уроку розглянемо Вправу 24, якщо  комусь буде незрозуміла ситуація, що заявлена в умові задачі.

Далі розглянемо МЕТОДИ РЕЄСТРАЦІЇ радіоактивності.

  • Активність матеріалу і одиниці вимірювання.
  • Експозиційна доза йонізуючого випромінення.
  • Поглинена доза йонізуючого випромінення.
  • Еквівалентна доза йонізуючого випромінення.
  • На наступний урок §.25. Вправа 25(якщо не завершимо під час уроку)


Тема уроку для 11 А класу. Заломлення світла. Розв'язування задач.

До уроку здати звіт про виконання ЕР №7:"Дослідження явищ поширення і відбивання світла".

Прочитати §.26(пункти 1,2,3). Вправа 26(1,2)

Під час уроку розглянемо ресурс physics-chemistry-interactive-flash-animation.com:

  • визначити коефіцієнт заломлення світлового пучка на межі двох середовищ;
  • визначити зміст і значення коефіцієнту заломлення світла і швидкість поширення світла в різних середовищах;
  • розглянемо ЕЗ(експериментальну задачу) для визначення коефіцієнту заломлення пучка світла в плексиглазі;
  • розв'яжемо задачу типу №5, Вправи 26.
Розглянемо (за підручником) принцип Гюйгенса на  приладі закону заломлення світла(пункт 2,сторінка 149).

На наступний урок Прочитати §.26(п.6), Виконати Вправу 25(1,2,4)


Тема уроку для 10 А класу. Модель ідеального газу. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу.

До уроку розглянути Вправу 27(всі питання до §.27)

Під час уроку розглянемо модель ідеального газу:

Ідеа́льний газ ─ з позиції молекулярно-кінетичної теорії ─ являє собою теоретичну (математичну, фізичну) модель газу, в якій передбачається, що:

  1. потенціальною енергією взаємодії матеріальних часток, що складають газ, можна знехтувати в порівнянні з їх кінетичною енергією;
  2. сумарний об'єм частинок газу дуже малий або ним можна знехтувати;
  3. між частинками немає далекодіючих сил тяжіння або відштовхування, зіткнення часток між собою і зі стінками посудини абсолютно пружні(кінетична енергія не міняється );
  4. Хаотичний рух є абсолютним, внаслідок чого середня швидкість молекул(атомів) дорівнює нулю(врахувавши напрямок руху окремих молекул)

Основне рівняння МКТ
ідеальних газів пов'язує тиск, який створюється хаотичним рухом часток газу, із енергією молекул.
--Ідеальний газ є лише модель і тільки окремі випадки в природі газу наближаються до цієї моделі, проте на основі даної моделі можливо якісно передбачити процес, а у випадку кімнатного повітря,- кількісно розраховувати характеристики явищ, пов'язаних із даним газом.

Вправа 28(4). Розв'язування даної задачі продемонструє застосування Основного рівняння МКТ.

На наступний урок §.28 і завершити Вправу 28.
 



Вибране