середа, 5 лютого 2025 р.

6 Лютого

 СЛАВА Україні. Здоров'я ВАМ -УКРАЇНЦІ. 

Радіоолімпіада 2025 » Факультет радиофизики, биомедицинской электроники и компьютерных систем

 Розклад уроків фізики на четвер 6 Лютого

8-30. Перший урок у 7 Б класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/75999827501?pwd=bi9psG3Erp9VJox9yHrtTdGlyzx1Ga.1

9-25. Другий урок у 11А класу. Посилання 

https://us04web.zoom.us/j/73194309398?pwd=pzU0J37iuxggA7BloJVbaOaqAKCvFz.1

10-20.Третій урок у 7 А класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/78326373764?pwd=bO2eOiEx2Lfl9jguyRPnGGnIpdsH6a.1

11-15.Четвертий урок у класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/78216234181?pwd=G5W7v3Qyn26FVbDxjeWF6CYARAjdKY.1

 12.30. П'ятий урок у 10 А класу. Посилання 

https://us04web.zoom.us/j/71977584391?pwd=wPi9885IETYICYXpbhtf13dFYfd3II.1

13-25. Шостий урок у 9А класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/74931540754?pwd=wufI6lA4Gh1NbwEB0ewpZvYxBldGmh.1


Тема уроку для 7А і 7 Б класу. Сила – міра взаємодії. Графічне зображення сил. Додавання сил.
1.Короткий аналіз Контрольного тесту.
2.На прикладі фізичної величини ІМПУЛЬС поглибимо поняття СИЛИ -як векторної величини.
3. Дії над векторами.
Розглянемо кілька явищ:
  • Шайба ковзає по гладенькому льоду-під напрямок руху шайби підставляють ключку. Що відбувається?
  • Світловий промінь освітлює на стіні тріщинку в цеглині. Розташуємо на шляху променю  лінзу, чи шматок скла. Чому промінь змістився?
  • На столі лежить магніт. Вздовж магніту запустили рух пластмасової кульки(а залізної кульки). Що сталося?
  • Колись у Землі не було супутнику Місяця. Як він появився у Землі і не відривається від неї?
Зміна руху відбувається внаслідок впливу, дії одних тіл на інші-під час взаємодії тіл. Характеристика впливу, 
взаємодії тіл -називається СИЛА.
За одиницю виміру СИЛИ беруть ОДИН Н'ютон.
ОДин Н'ютон за одну секунду змінює швидкість тіла(ОДИН кілограм) на Один метр за секунду.
Тема уроку для 8 А класу. Контрольна робота: "Електричні взаємодії. Закон Кулона "
Тут буде код КТ (classtime.com) --- W722I7
На початку уроку дам відповіді на ваші питання.


Тема уроку для 9 А класу. Розв'язування задач з теми "Енергія ядерних реакцій. Активність матеріалу.
До уроку Опрацювати §.26.Звернути увагу на характер руйнування важкого ядра в процесі поглинання повільного нейтрону.
Але в правій частині ми повинні дописати ще один доданок=символ виділення певної кількісті енергії: в процесі даного акту виділяється біля 200 МеВ енергії.
Розв'яжемо задачі типу завдань із Вправи 25 і 26.
Вдома завершити Вправи.
Зверніть увагу на сторінку 171,пункт 4.


Тема уроку для 11 А класу. Розв'язування задач з теми: "Закони відбиття і заломлення світла."
До уроку здати звіт ЕР №5.
Вправа 26(хто не виконував)
Під час уроку розглянемо завдання із ЗРЗ для Державної атестації; розділ 14(геометрична оптика)

Тема для 10 А класу. Розв'язування задач. "Термодинамічна рівновага. Температура. Температурна шкала Кельвіна."

До уроку Вивчаємо основні положення теми(залишаю перед вашими очима конспект за темою)
  • Нульовий закон(начало) термодинаміки. Будь яка система тіл(або макроскопічне  тіло) самочинно переходить в рівноважний стан(холодні тіла нагріваються, гарячі-охолоджуються-допоки температура стане незмінною).
  • Ознака рівноважного теплового стану-незмінність термодинамічних параметрів-об'єму, тиску.
  • Отже-Температура характеризує Рівень відхилення теплового стану від стану рівноваги.
  • Застосунок,  який визначає рівень відхилення від теплової рівноваги-це термометр.
  • Види термометрів-
    Абсолютна Шкала температур(шкала Кельвіна)


  • Газовий термометр Больцмана

  • Температура-як характеристика середньої кінетичної енергії частинок газу.


  • На наступний урок §.29 .Вправа 29.

вівторок, 4 лютого 2025 р.

5 Лютого

Посилання для Дані на 19-00 4лютого.  

https://us04web.zoom.us/j/77453176476?pwd=wq62E4xnaHbfZV2YJPOWQBZAXLWQxb.1


 Р1озклад уроків фізики на середу,29Січня 2025 року.

Радіоолімпіада 2025 » Факультет радиофизики, биомедицинской электроники и компьютерных систем

 08-30Перший урок10Б.Посилання  

https://us04web.zoom.us/j/72796584865?pwd=OyUxRUE8V2VMuEUozIseWNRn9Oq7P8.1

 09-25Другий урок- 9А.Посилання    https://us04web.zoom.us/j/71826506009?pwd=40zK648bv1E70ZPadSbqDh6c7WmyyA.1

10-20Третій урок 9Б.Посилання    https://us04web.zoom.us/j/74341054817?pwd=xFupXmnygpGDkHj3wZZhZ1UhBV5hIL.1

11-15Четвертий урок  -

12-30П'ятий урок - 11Б. Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/76820097867?pwd=H1IAF9obqasgPtWoSrfoEaGHvwWQTd.1

До уроку розглянути Вправу 24 і 25 і в подальшому пояснити розв'язок під час уроку.

Переглянемо відео,   зрозуміти, що відбувається в атомному реакторі-звідки береться енергія яка перетворює воду на пару, що крутить турбіну з генератором.

Особливості будови атомної електростанції(АЕС),які дозволяють збалансувати роботу реактора і роблять АЕС безпечною. Звичайно, ми повинні мати досвідчених і знаючих фахівців.

ЗаАЄС. Познайомтесь із актуальною інформацією в галузі безпеки роботи. 

Вдома Опрацювати Параграф 26.

Тема для 10 Б класу. Термодинамічна рівновага. Температура. Температурна шкала Кельвіна.
До уроку Вправа 28(3,4,5)
  • Нульовий закон(начало) термодинаміки. Будь яка система тіл(або макроскопічне  тіло) самочинно переходить в рівноважний стан(холодні тіла нагріваються, гарячі-охолоджуються-допоки температура стане незмінною).
  • Ознака рівноважного теплового стану-незмінність термодинамічних параметрів-об'єму, тиску.
  • Отже-Температура характеризує Рівень відхилення теплового стану від стану рівноваги.
  • Застосунок,  який визначає рівень відхилення від теплової рівноваги-це термометр.
  • Види термометрів-
    Абсолютна Шкала температур(шкала Кельвіна)


  • Газовий термометр Больцмана

  • Температура-як характеристика середньої кінетичної енергії частинок газу.


  • На наступний урок §.29 Опрацювати.
Тема уроку для 9 Б класу. Розв'язування задач з теми "Енергія ядерних реакцій. Активність матеріалу."
До уроку Опрацювати §.26.Звернути увагу на характер руйнування важкого ядра в процесі поглинання повільного нейтрону.
Але в правій частині ми повинні дописати ще один доданок=символ виділення певної кількісті енергії: в процесі даного акту виділяється біля 200 МеВ енергії.
Розв'яжемо задачі типу завдань із Вправи 25 і 26.
Вдома завершити Вправи.
Зверніть увагу на сторінку 171,пункт 4.

Тема уроку для 11 Б класу. Розв'язування задач з теми: "Закони відбиття і заломлення світла."
До уроку здати звіт ЕР №5.
Вправа 26(хто не виконував)
Під час уроку розглянемо завдання із ЗРЗ для Державної атестації; розділ 14(геометрична оптика)

понеділок, 3 лютого 2025 р.

4 Лютого

 https://probapera.org/publication/13/55771/zadachi-jonizatsijna-diya.html

Слава Україні.

 08-30. Перший урок-11БПосилання  https://us04web.zoom.us/j/79759526530?pwd=R5B7sZCBJHfvrxNYC4kRcdNNO4w7x7.1

09-25. Другий урок- 11Б.Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/77591076557?pwd=5nWCz0cpAACnqbFtGucTX29OJ9Shww.1

10-20. Третій урок -  9Б.Посилання 

https://us04web.zoom.us/j/79638273636?pwd=wzMwFX5nQZ9h8AwbYZT5XvbYRVUbMt.1

11-15. Четвертий урок- 10А Посилання   https://us04web.zoom.us/j/76609212390?pwd=VOl0Ovq3F6DafbKQQklSi2ADKSQyiq.1

12-30. П'ятий урок - 8А. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/73363017916?pwd=gfaVM1X0Wfa9PKmT493EjhOia413mk.1


Тема уроку у 11 Б класу. Заломлення світла. Розв'язування задач.

До уроку здати звіт про виконання ЕР №5:"Дослідження явища заломлення  світла". Повторити Принцип Гюйгенса.

Під час уроку розглянемо низку проблем:

  • В чому переваги хвильового принципу доведення законів відбиття і заломлення світла?

Перечитайте §.26(п.2)
  • Пояснити під час уроку: Вправа 26(2,3,4)
  • Розв'язування задач на основі розділу 14(ЗРЗ)
  • Домашня робота із розділу 14(за результатами уроку)

Урок астрономії для 11 Б класу. Практична робота №2. 

Пояснення до роботи.

Зайти на сайт cpaswether 
Знати Будову і склад Сонця.
Які чинники Сонячної енергії?
Температурні показники Центру Сонячного ядра і фотосфери.
  Нагадайте про явища, які пов'язані із Процесами на Сонці.

Тема уроку для 9 Б класу. Повтор. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор.

До уроку розглянути Вправу 24 і 25 і в подальшому пояснити розв'язок під час уроку.

Переглянемо відео,   зрозуміти,що відбувається в атомному реакторі-звідки береться енергія яка перетворює воду на пару, що крутить турбіну з генератором.


Особливості будови атомної електростанції(АЕС),які дозволяють збалансувати роботу реактора і роблять АЕС безпечною. Звичайно, ми повинні мати досвідчених і знаючих фахівців.


ЗаАЄС. Познайомтесь із актуальною інформацією в галузі безпеки роботи. 
Опрацювати Параграф 26.

Тема для 10 А класу. Термодинамічна рівновага. Температура. Температурна шкала Кельвіна.
До уроку Вправа 28(3,4,5)
  • Нульовий закон(начало) термодинаміки. Будь яка система тіл(або макроскопічне  тіло) самочинно переходить в рівноважний стан(холодні тіла нагріваються, гарячі-охолоджуються-допоки температура стане незмінною).
  • Ознака рівноважного теплового стану-незмінність термодинамічних параметрів-об'єму, тиску.
  • Отже-Температура характеризує Рівень відхилення теплового стану від стану рівноваги.
  • Застосунок,  який визначає рівень відхилення від теплової рівноваги-це термометр.
  • Види термометрів-
    Абсолютна Шкала температур(шкала Кельвіна)


  • Газовий термометр Больцмана

  • Температура-як характеристика середньої кінетичної енергії частинок газу.


  • На наступний урок §.29 Опрацювати.
Тема уроку для 8-А класу. Розв'язування задач на тему: Закон Кулона. Електризація.
  • До уроку Опрацювати §.22,перегляньте задачу №4 на сторінці 141. 
  • Вправа 22(2,3,4). Уміти пояснити під час уроку.
  • Уміти пояснити будову атому і сили, які існують в атомі.
Під час уроку розглянемо якісні пояснення до Вправи 21(із малюнками)
Домашнє завдання буде запропоновано після розуміння, що потрібно повторити.(На наступний урок-КР)

пʼятниця, 31 січня 2025 р.

3 Лютого

Для природознавців:

 https://rbecs.karazin.ua/?page_id=6748

Цікава думка для історіографів.

 Розклад уроків фізики на понеділок,03 Лютого..


08-30. Перший урок 11Б клас 

https://us04web.zoom.us/j/78882952663?pwd=bbu8znCdbyKmMKXLzlMwVYi1W2Qubs.1

9-25 Другий урок 11 А клас  

https://us04web.zoom.us/j/79414969752?pwd=g22qkJP3HktXC5bK4sxqkDTPdsW8O0.1

10-20. Третій урок - 10 Б клас   https://us04web.zoom.us/j/72271954232?pwd=VlyUfOaMXaPoukWHxAeo4C3nLDUEIs.1

11-15. Четвертий урок- 10А клас   https://us04web.zoom.us/j/72622268036?pwd=5lIykQanfFz9ygUY6OMqDMCVUJafel.1

12-30. П'ятий урок - 9Б клас   https://us04web.zoom.us/j/76968885344?pwd=TGE2ba4asGkGvG7dBaGVVKWW3BrgM9.1

13-15. Шостий урок -11 А клас    https://us04web.zoom.us/j/74970289779?pwd=Px2z93nnrOc5EZmZJs6OI0tw8G4PxM.1

Тема уроку для 11А і 11Б класів. Лабораторна робота 5А."Закон Заломлення." Принцип Гюйгенса.

  • До уроку переглянути ЕР №5(сторінка 203)
  • Вправа 26(1,2,3,4)
  • Провести моделювання процесів заломлення на застосунку 1 Phet...
  • на застосунку 2 physiks
  • Підготувати записи до роботи
  • Виконання ЕР №5 і підготовка Звіту про роботу.


Тема уроку для 10 А і 10 Б класів. Розв'язування задач: "Ідеальний газ. Основне рівняння МКТ." Модель ідеального газу. Основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу.

До уроку розглянути 1)Вправу 27(всі питання до §.27)

2.Коротка самостійна на визначення Молярної маси, маси молекули, кількість речовини.

  • Визначити масу молекули Н2SO4
  • Скільки атомів має 15-грамова срібна ложечка
  • Яка кількість речовини вміщується у 880 грамах СО2

Під час уроку розглянемо модель ідеального газу:

Ідеа́льний газ ─ з позиції Молекулярно-Кінетичної Теорії ─ являє собою теоретичну (математичну, фізичну) модель газу, в якій передбачається, що:

потенціальною енергією взаємодії матеріальних часток, що складають газ, можна знехтувати в порівнянні з їх кінетичною енергією;
  1. сумарний об'єм частинок газу дуже малий або ним можна знехтувати;
  2. між частинками немає далекодіючих сил тяжіння або відштовхування, зіткнення часток між собою і зі стінками посудини абсолютно пружні(кінетична енергія не міняється );
  3. Хаотичний рух є абсолютним, внаслідок чого середня швидкість молекул(атомів) дорівнює нулю(врахувавши напрямок руху окремих молекул)

Основне рівняння МКТ
 ідеальних газів пов'язує тиск, який створюється хаотичним рухом часток газу, із енергією молекул.
--Ідеальний газ є лише модель і тільки окремі випадки в природі газу наближаються до цієї моделі, проте на основі даної моделі можливо якісно передбачити процес, а у випадку кімнатного повітря,- кількісно розраховувати характеристики явищ, пов'язаних із даним газом.
  • Використаємо Основне рівняння МКТ для розв'язання задач типу Вправа 28(4). 
  • На наступний урок §.28 і завершити Вправу 28.
  • Запропоную завдання із Даного розділу ( 4.За результатами уроку)

Тема уроку для 9 Б класу. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор.

До уроку розглянути Вправу 24 і 25 і в подальшому пояснити розв'язок під час уроку.

Переглянемо відео,   зрозуміти,що відбувається в атомному реакторі-звідки береться енергія яка перетворює воду на пару, що крутить турбіну з генератором.

Особливості будови атомної електростанції(АЕС),які дозволяють збалансувати роботу реактора і роблять АЕС безпечною. Звичайно, ми повинні мати досвідчених і знаючих фахівців.

ЗаАЄС. Познайомтесь із актуальною інформацією в галузі безпеки роботи. 
Опрацювати Параграф 

Урок астрономії для 11 А класу. Практична робота №2. 

Пояснення до роботи.

Зайти на сайт cpaswether 
Знати Будову і склад Сонця.
Які чинники Сонячної енергії?
Температурні показники Центру Сонячного ядра і фотосфери.
  Нагадайте про явища, які пов'язані із Процесами на Сонці.


Вибране