середа, 5 березня 2025 р.

6 Березня 2025

 Слава Україні!


 Розклад уроків фізики на четвер 6 Березня

8-30. Перший урок у 7 Б класу. Посилання

 https://us04web.zoom.us/j/75676623260?pwd=ymnD4XlbPUsc2B1oETY4DuWaEiabdk.1  

9-25. Другий урок у 11А класу. Посилання

 https://us04web.zoom.us/j/72788510099?pwd=V3SqvIMgSdPMB6T1GdfiulyRZp5HbH.1

10-20.Третій урок у 7 А класу. Посилання   https://us04web.zoom.us/j/73385326640?pwd=WTRrtPACYHq0tUMDwkKpcIBo6OVLGU.1

11-15.Четвертий урок у класу. Посилання 

https://us04web.zoom.us/j/72252770158?pwd=inUSzq2rrPYpjN0wSihDgSBpXYJ0t5.1

 12.30. П'ятий урок у 10 А класу. Посилання 

 https://us04web.zoom.us/j/73172399575?pwd=WrTbA2Mv47Lt1kp6m92s9L0DOGKYCb.1

13-25. Шостий урок у 9А класу. Посилання

https://us04web.zoom.us/j/77477596658?pwd=7oNPBoCP1kaK0hx06e9MLoVYZTOQe0.1

Тема уроку для 7А і 7 Б класу. Сила тертя.

До уроку виконати 1. До пружини підвісили вантаж масою 50 г і вона розтягнулась на 1,25 см. Розрахуйте жорсткість пружини.
2.Розгляньте ситуацію за посиланням і розрахуйте прискорення на поверхні Марса.
3. Під час Лабораторної роботи (№6) підвішений до пружної стрічки вантаж(m=150г) торкнувся  столу. Динамометр показав силу пружності 1Н. З якою силою вантаж діє на поверхню столу?
Вдома повторіть, для самоконтролю, завдання👀
Читаємо Закон Гука(стор.166)
Вправа 24(6)
Сила тяжіння (стор.175)
Вправа 25(6)
Сторінка 194(1-8) .👀
Під час уроку Розглянемо Природу і Спосіб розрахунку Сили Тертя.
  • Деякі проблеми, пов'язанні з існуванням Тертя.
  • Чому непросто змістити положення тіла по підлозі.
  • Як можливо виміряти силу тертя?


  • Види тертя:сухе тертя, тертя кочення, тертя спокою.


  • Від яких фізичних величин залежить сила тертя?


  • Чи потрібно зменшувати силу тертя? 
  • А чи знаєте ви, коли було досліджено і ким, явище тертя. 
  • Практичне дослідження сили тертя від Ваги тіла.
 
Вдома опрацювати §.26.
Підготуватись до ЛР№7. Вимірювання сили тертя.
(стор.191)

Тема уроку для 8 А класу. Закон Ома для ділянки коли.
До уроку здати звіт про ЛР№3А, ЛР№3Б.
Вправа 28(1,2,3)

Під час уроку розглянемо модель електричного кола послідовної збірки, яку ми збирали під час класної ЛР.

  • Виміряємо струм в даному колі і напругу на певній ділянці кола; 
  • підвищуючи напругу в колі на даній ділянці вимірюємо струм, що тече через ділянку кола;
  • виконаємо дану операцію ще два-три рази;
  • Побудуємо графік залежності I(U);
  • виконаємо дану роботу для другої ділянки кола.
  • Визначимо коефіцієнт пропорційності і пояснимо фізичний зміст даного коефіцієнту R.
  • Cформулюємо закон ОМа для ділянки кола.

  • Одиниця вимірювання опору=1 Ом.
  • Напруга на резисторі 4,5 В. Який струм проходить через резистор, якщо його опір дорівнює 10 Ом?

  • Вправа 29(1,2,3)
  • Підготуватись до ЛР №3. Вимірювання опору провідника.(інструкція на стор.160)

Тема уроку для 9 А класу. Розв'язання задач на побудову графіків рівноприскореного руху.
До уроку розв'язати задачі із Вправи 29(3,4)
Потрібно знати і розуміти:

  • Система координат;
  • координати і проєкції вектора на вісь;
  •  рівномірний рух, рівняння рівномірного руху;
  •  рівноприскорений рух і його рівняння-v(t), x(t),s(t)
  • графіки руху x(t),s(t).
Під час уроку розглянемо Вправу 29(5,6)
Проходження тесту(колективне коментування)

  • Тема уроку для 10 А класу.
  • До уроку вправа 32(4) і уважно опрацювати §.32;
  • підготувати в зошиті підготовчі записи;
  • прочитати інструкцію і використати її для підготовки до роботи.

  • Лабораторна робота №6.
  • Тема: Визначення вологості повітря за допомогою психрометра.

    Мета: ознайомитись з методами вимірювання вологості повітря і з їх допомогою визначити відносну вологість повітря.

    Прилади і матеріали: волосяний і конденсаційний гігрометри, психрометр, психрометрична таблиця.

    Обладнання: Психрометр, склянка з водою, психрометрична таблиця, таблиця густини насиченої водяної пари при різних температурах.

    Психрометр являє собою два термометри, один з яких обгорнутий змоченою у воді тканиною. Випаровування води з тканини залежить від вологості повітря, тому чим менша відносна вологість, тим менша температура вологого термометра. Визначається вологість за допомогою психрометричної таблиці.

    Температура повітря t – покази сухого термометра. Густину насиченої пари визначають з таблиці густини насиченої водяної пари. Абсолютна вологість визначається  з формули .

    Хід роботи

    1. Змочити тканину вологого термометра і визначити місце, вказане в таблиці варіантів.
    2. Записати покази сухого та вологого термометра.
    3. Визначити різницю показів сухого і вологого термометрів.
    4. Скориставшись психрометричною таблицею визначити відносну вологість повітря b.
    5. З таблиці густини насиченої пари визначити густину насиченої пари при даній температурі.
    6. Визначити абсолютну вологість .
    7. З таблиці густини насиченої пари визначити точку роси tp.
    8. Результати вимірювань та обчислень занести в таблицю.

    Температура сухого
    термометра, °С

    Температура вологого
    термометра, °С

    Різниця температур, °С

    Відносна вологість повітря, %

     

     

     

     

    9. Опишіть будову та принцип дії приладів А) психрометр     Будова:       Принцип дії:            

    10. Визначимо відносну і абсолютну вологість за точкою роси.10.1.

    10.3.В певний момент блискуча поверхня посудини почне “сивіти” від появи крапельок води-”пітніти”. Це означає,що кімнатні водяні пари досягли насичення при температурі води в посудині.

    10.4. Зафіксуємо покази термометра на даний момент-вони є точкою роси для вологи, що є в кімнаті.

    10.5. Скористайтесь таблицею 1 у §.32 і визначте абсолютну і відносну вологість повітря у кімнаті.

    10.6. Порівняйте відносну вологість отриману двома способами. Який із них точніший?

     Підготувати звіт про дану роботу і здати на перевірку.

  •  Визначимо температуру в кімнаті.

Тема уроку для 11 А класу. Розв'язування задач.

Інтерференція і дифракція. Дифракційна гратка.



Особлива увага "Дифракційна гратка"


До уроку запропонувати розв'язки задач із Вправ 30 і 31.

Виконати Контрольний тест №3.Геометрична оптика. код YYHRBC

  • Маємо відео-помічник "Розв'язування задач"

  • Вправа 30(3)
  • Вправа 30(4)
  • Вправа 31(3)
  • Для повторення і допомоги загляніть на попередній урок від 3 Березня.
Домашня робота. Розглянути приклади розв'язування задач у вашому підручнику.§§.30,31. Розглянути дифракційну гратку. і прокоментувати пропонований розв'язок.


вівторок, 4 березня 2025 р.

5 Березня 2025

 Слава Моїй Україні.

Розклад уроків фізики на середу,5 Березня 2025 року.

 08-30Перший урок10Б.Посилання

https://us04web.zoom.us/j/73060446348?pwd=4Gj8UJYEErbbKvYSk7s9uIbc2coZZH.1

 09-25Другий урок- 9А.Посилання 

https://us04web.zoom.us/j/75132452960?pwd=y3JvFHLxXaLJRm5ahNUR3Rnc4wmSEX.1

10-20Третій урок 9Б.Посилання   https://us04web.zoom.us/j/77786679736?pwd=qqPxJCdgRUsZeeNGYNI1xsZGPVyAET.1

11-15Четвертий урок  -

12-30П'ятий урок - 11Б. Посилання    https://us04web.zoom.us/j/77969284437?pwd=y5E0y4UKcQQfL4l35KfF0asVhEc93Q.1

Тема уроку для 10 Б класу.  Вимірювання відносної вологості повітря.
До уроку опрацювати §.32.
Розгляньте рис.32,3. Поясніть.
Хто не виконав роботу (classtime.comC2HU3N
  • Що таке Психрометр?
  • Що таке гігрометр?
  • Вимірюємо відносну вологість повітря конденсаційним гігрометром.(урок 10,пароутворення)
  • Вдома підготуватись до ЛР№6.Попередні записи в зошиті.(можлива самостійна робота)

Тема уроку для 9 А класу. Розв'язування задач. Рівняння переміщення і координати.

До уроку знати і розуміти:

  • Система координат;
  • координати і проєкції вектора на вісь;
  •  рівномірний рух, рівняння рівномірного руху;
  •  рівноприскорений рух і його рівняння-v(t), x(t),s(t)
  • графіки руху x(t),s(t).
Вправа 29(3,4)
Під час уроку розглянемо Вправу 29(5,6)
Проходження тесту(колективне коментування)

Тема уроку для 9 Б класу. Розв'язування задач "Рівноприскорений рух". Самостійна робота.
До уроку завершити задачу із Вправи 29(4)
На початку уроку зробимо перевірку  графіків Sx(t)
Далі самостійна робота із можливістю консультації з учителем.
         Приклад: x=6+2t-t².
х=6+4t-2t²-  варіант дівчат;
x= - 6-4t +2t² - варіант хлопців.
  • дати характеристику руху;
  • виписати початкові координати, швидкості, прискорення;
  • побутувати графіки ax(t), Vx(t), Sx(t);
  • за графіком швидкості визначити переміщення за 5с і порівняти із графіком Sx(t)
Вдома.Розберіть розв'язки двох задач із §.29.
Вправа 29(5,6)

Тема уроку для 11 А класу. Розв'язування задач.

Інтерференція і дифракція. Дифракційна гратка.



Особлива увага "Дифракційна гратка"


До уроку запропонувати розв'язки задач із Вправ 30 і 31.

Виконати Контрольний тест №3.Геометрична оптика. код YYHRBC

  • Маємо відео-помічник "Розв'язування задач"

  • Вправа 30(3)
  • Вправа 30(4)
  • Вправа 31(3)
  • Для повторення і допомоги загляніть на попередній урок від 3 Березня.
Домашня робота. Розглянути приклади розв'язування задач у вашому підручнику.§§.30,31. Розглянути дифракційну гратку. і прокоментувати пропонований розв'язок.

понеділок, 3 березня 2025 р.

4 Березня 2025

 Слава Україні. 

Розклад уроків фізики на вівторок,4 Березня.

 08-30. Перший урок-11БПосилання 

09-25. Другий урок- 11Б.Посилання 

10-20. Третій урок -  9Б.Посилання 

11-15. Четвертий урок- 10А Посилання   

12-30. П'ятий урок - 8А. Посилання



Тема уроку у 11 Б класу. Розв'язування задач з теми "Хвильові властивості тіла. Інтерференція. Дифракція."

До уроку запропонувати розв'язки задач із Вправ 30 і 31.

Виконати КТ №3 (11 Б)"Основи ГО" код WTYJSR

Домашня робота.Розглянути приклади розв'язування задач у вашому підручнику.§§.30,31. Розглянути дифракційну гратку. і прокоментувати пропонований розв'язок.
  • Тема уроку Астрономії для 11Б класу. Звичайні зорі. Подвійні зорі. Фiзично-змінні зорі. Планетні системи                                                                                 інших зір.
    За діаграмою Герцшпрунга - Рассела(Спектр -Світність)
    пояснити різні класифікації ЗІР: розміри і маси-термін існування, Як залежить температура(спектральний клас від типу і маси зорі)?  
    • Що таке Абсолютна зоряна величина?(тема 5,підручник з астрономії,2019 рік видання)
    • Світність зорі.За одиницю світності беруть світність Сонця 4•10(^26Вт ) і використовують формулу Релея-Джинса:

    • На основі якої і підраховують світність Зорі: W=SRє.

    • Задача: визначити Світність Сіріуса.(скористатись таблицею в підручнику-стор.124)

    1.Візуально подвійні.










    Затемнювально подвійні
    .
    Спектрально-подвійні зорі.

    Згадати ефект Доплера.


    Вдома ТЕМА 5. Опрацювати.
Тема уроку для 9 Б класу. Розв'язання задач на побудову графіків рівноприскореного руху.
До уроку розв'язати задачі із Вправи 29(3,4)
Потрібно знати і розуміти:

  • Система координат;
  • координати і проєкції вектора на вісь;
  •  рівномірний рух, рівняння рівномірного руху;
  •  рівноприскорений рух і його рівняння-v(t), x(t),s(t)
  • графіки руху x(t),s(t).
Під час уроку розглянемо Вправу 29(5,6)
Проходження тесту(колективне коментування)

Тема уроку для класу. Лабораторна робота №№3а,3б.
№3а. Вимірювання струму в різних ділянках кола послідовного з'єднання.
№3б. Вимірювання напруги на різних ділянках кола.
Зауваження. Для учнів, які проживають в громаді-урок буде проведений фронтально із належним обладнанням. Важливо вивчити правила техніки безпеки роботи із електроприладами під час лабораторних робіт.
Із собою мати зошит на 12 аркушів, ручку, олівець простий, масштабну лінійку, а головне-підручник з фізики. Для інших роботу виконати віртуально на електронному застосунку. Зайдіть за посиланням.
Відповідно ТБ учні підключають коло до джерела струму(напруги) тільки після перевірки і дозволу вчителя.☝
1.Після заявленої теми,мети,обладнання зарисуйте електричне коло типу:
2.Зберіть дану мережу точнісінько за схемою.
3. Визначте ціну поділки амперметру і вольтметру.
4.Виміряйте струм і Занесіть у таблицю.
5.Перемістіть амперметр у інше місце, зніміть покази амперметру знову. Зробіть висновок.
6.Перейдіть до іншого завдання: під'єднайте до вольтметру два провідники і, не закріплюючи його у колі, доторкніться
щупами до відповідного елементу кола(з обох боків)
7.Заміряйте напругу на інших ділянках і запишіть в таблицю.
8.Виміряйте напругу на затискачах джерелі струму і порівняйте із сумою напруги на окремих ділянках кола.
9.Дайте пояснення, як і чому підключаються амперметр для вимірювання струму і напруги.
По закінченню уроку здати Звіт.
Додому Вправа 28.

Тема уроку для 10 А класу. Вимірювання відносної вологості повітря.
До уроку опрацювати §.32.
Розгляньте рис.32,3. Поясніть.
  • Що таке Психрометр?
  • Що таке гігрометр?
  • Вимірюємо відносну вологість повітря конденсаційним гігрометром.(урок 10,пароутворення)
  • Вдома підготуватись до ЛР№6.Попередні записи в зошиті.(можлива самостійна робота)

пʼятниця, 28 лютого 2025 р.

03 Березня.

Слава Україні!


Розклад уроків фізики на понеділок,03 Березня..

08-30. Перший урок 11Б клас 

 https://us04web.zoom.us/j/72066603450?pwd=xM5WyTo8SDQ7EbyzxaUbbvmMgVGOXK.1

9-25 Другий урок 11 А клас 

https://us04web.zoom.us/j/78110710748?pwd=1eMSyqDe4UZ0c5yewZ4PpeIPUw6D9x.1

10-20. Третій урок - 10 Б клас   https://us04web.zoom.us/j/74662081087?pwd=kRsidc8x0ELNyDglQsF8I0bh5PhDfY.1

11-15. Четвертий урок- 10А клас

 https://us04web.zoom.us/j/72386114882?pwd=54ZeeRoK5Ru954TzNzVuSZhYRniXTA.1

12-30. П'ятий урок - 9Б клас   https://us04web.zoom.us/j/77990675022?pwd=4qTeK48UWbeR0L4U7KFiiWPg13N1EF.1

13-15. Шостий урок -11 А клас   https://us04web.zoom.us/j/71351643556?pwd=V8mKqUQzWLA95j8CuFnaTjGtGZ0VpV.1

Тема уроку для 11 А і 11 Б класів. Дифракція.

Контрольна робота №3 (11 Б)"Основи ГО" код WTYJSR

11А   YYHRBC

До уроку прочитати і повторити:ЩО таке хвилі? Поздовжні і поперечні хвилі. Синхрон. Період. Швидкість хвилі. Світлової хвилі?

Явище інтерференції. Як воно себе проявляє?

Умови максимуму коливання і умови мінімуму коливання.
Різниця прояву механічної і світлової інтерференції. Звукова інтерференція.
Вправа 29(4,5,6)
Вправа 30(4)(стор.172-174 підручника)

Явище обгинання хвилями перешкод або будь-яке інше відхилення поширення хвилі від законів геометричної оптики називають дифракцією (від латин, diffractus — розломлений) (рис. 31.1 вашого підручника).

Умови дифракції.
Дифракція існує завжди, але спостереження можливе, якщо розміри перешкод і отворів співрозмірні із довжиною хвилі.


ЩО таке дифракційна гатка? ФОрмула ДИфракційної гратки.§.31
Приклад розв'язання задач на пошук довжини хвилі випромінення та інших характеристик дифракції.


Домашня робота над §.31.

Тема уроку для 10 А і10 Б класів. Вологість. Точка роси.

Повторити тему "Водяна пара. Насиченість." за даним планом.розглянемо: "Реальний газ."

  • Чи можливо Водяну пару(будь яка пару) вважати газом і застосовувати до пару Закони МКТ?
  • Як утворюється Пара?(Згадаємо взаємодію молекул у рідині)
  • Які енергетичні зміни відбуваються в процесі випаровування і конденсації(∈)?
  • Стан рівноваги між процесом випаровування і конденсацією називають насиченим станом(а газ-пару--насиченою). Цей стан найчастіше відбувається у закритому просторі. 
  • Як проявляється стан насичення? Які умови потрібні для насичення пари?
  • Що таке кипіння рідини? Які умови повинні виконуватись для кипіння рідини? Чому температура кипіння рідини залежить від температури? (15 хв)
  • Що таке температура Кюрі? Чи можливо застосовувати закони МКТ до пару?
  • Як виглядає ізотерма водяної пари?

  • Чи завжди випаровується  рідина?

  • Реальна ізохора.(див.25 лютого 2023року)

Що таке вологість повітря? Абсолютна і відносна вологість!

(звернути увагу на слайд із 4хв)


 Точка роси і вимірювання відносної вологості.



НА наступний урок §.32 і Вправа 32


Тема уроку для 9 Б класу. Розв'язування задач. Рівняння переміщення і координати.

До уроку знати і розуміти:

  • Система координат;
  • координати і проєкції вектора на вісь;
  •  рівномірний рух, рівняння рівномірного руху;
  •  рівноприскорений рух і його рівняння-v(t), x(t),s(t)
  • графіки руху x(t),s(t).
Вправа 29(3,4)
Під час уроку розглянемо Вправу 29(5,6)
Проходження тесту(колективне коментування)

Тема уроку Астрономії для 11 А класу. Звичайні зорі. Подвійні зорі. Фiзично-змінні зорі. Планетні системи                                                                                            інших зір.
За діаграмою Герцшпрунга - Рассела(Спектр -Світність)
пояснити різні класифікації ЗІР: розміри і маси-термін існування, Як залежить температура(спектральний клас від типу і маси зорі)?  
  • Що таке Абсолютна зоряна величина?(тема 5,підручник з астрономії,2019 рік видання)
  • Світність зорі.За одиницю світності беруть світність Сонця 4•10(^26Вт ) і використовують формулу Релея-Джинса:

  • На основі якої і підраховують світність Зорі: W=SRє.

  • Задача: визначити Світність Сіріуса.(скористатись таблицею в підручнику-стор.124)

1.Візуально подвійні.










Затемнювально подвійні
.
Спектрально-подвійні зорі.

Згадати ефект Доплера.


Вдома ТЕМА 5. Опрацювати.

Вибране