субота, 29 листопада 2025 р.

01 Грудня, понеділок 2025

 Посилання для 7-8 класів.

 Схема прольоту 3І Атлас біля Сонця

                Боже, борони наших воїнів-які у самому пеклі боїв захищають Нашу Країну..Честь і Слава їм і їх родинам.

Які землі заселяли українці в середині 20-го століття?

Слухаємо Аналітиків високочолих.

 Розклад уроків фізики на понеділок,01 Грудня.

8-30 Перший урок. 11Б.   https://us04web.zoom.us/j/71823943339?pwd=oI8mcIxyfgs93pegUNqUIpazNnz4xK.1

9-25.Другий урок. 

10-20.Третій урок. 8Б.   https://us04web.zoom.us/j/74470855258?pwd=uJJF7xRd9kEGMDF7glJdgJ4oCjq8gK.1

11-15.Четвертий урок.11А.   https://us04web.zoom.us/j/78189542814?pwd=Orna02jDxnUwJrTW7jATZxbUPFxDBo.1

12-30. П'ятий урок. 10Б.  

  https://us04web.zoom.us/j/74881562499?pwd=4gAzsaJTvlm7br6Ye97UO6mDKn6taa.1

13-25. Шостий урок.

14-20. Сьомий урок. .   https://us04web.zoom.us/j/75446175998?pwd=IcBHyYabRHMVDaqVggtOF4A6kWlr66.1

Тема уроку для 11 Б і 11 А класів. Коливання. Види коливань. Фізичні характеристики, рівняння коливань.(к.к.)

До уроку виконати Контрольну роботу "Електромагнітні явища":

  • нагадую коди робіт для 11 А  9CZCKU
  • для 11 Б  - IHC5AJ
  •  Під час уроку розглянемо: 1)коротке "нагадування" про коливальні явища.
  • 2) чинні умови, що викликають коливні процеси.
  • 3) отримаємо рівняння коливання для випадку механічних явищ.
  • "Практично" проведемо роботу для визначення періоду і частоти гармонічного маятника(властивості гармонічних коливань)


  • Доведемо, що рівняння x=Xm sin(ωt + φo) є розв'язком рівняння прискорення a=-ω²x.
  • Графік даного розв'язку виглядає 


  • На наступний урок опрацювати тему за даним планом. Скористайтесь §.17. Вправа 17.
Тема уроку для 8 Б класу. Питома теплоємність. Розрахунок кількості теплоти.
До уроку опрацювати §.16.Вправа 16(1,2) і виконати 
за кодом 6AWDAG   ТЕСТ(classtime.com)

Під час уроку потрібно зрозуміти:
  •  що мають на увазі, коли говорять про теплоємність?
  • Як вдалося(і Кому) отримати еталон питомої теплоємності?
  • Знаючи питому теплоємність води, як  визначити(порівняти) питому теплоємності інших речовин.


  • Вправа 16(4)
  • Спитаємо декілька питань ШІ. Кому вдалося визначити питому теплоємність води? І як вона стала еталонним значенням для інших речовин?
  • Вдома виконати Вправу 16(3,5)

Тема уроку для 9 А класу. Побудова зображень в лінзах( чи -з допомогою лінз?)
 До уроку опрацювати §.14. Для самоконтролю виконайте  Вправу 14.
Під час уроку побудуємо і дамо характеристику зображення в збиральній і розсіювальній лінзах.
Введемо формулу тонкої лінзи і покажемо її справедливість
на реальному досліді із збиральною лінзою.

Вдома опрацювати §.15. Вправа 15(1,2,3)

Тема уроку для 10 Б класу. Механічна робота  і потужність.
До уроку виконати тест "Динаміка і рівновага."
Код буде

Під час уроку опрацьовуємо(повторюємо) тему "Робота і потужність)

Короткий екскурс в історію поняття.

Жан-Віктор Понселе — французький математик, інженер і засновник проективної геометрії. Формула механічної роботи у фізиці записується як (A = Fs соs(α), де F сила, що діє на тіло, яке переміщується.


Жан-Віктор Понселе (1788–1867)

  • Освіта: Політехнічна школа в Парижі, Інженерна школа в Меці.
  • Учитель: Гаспар Монж — засновник диференціальної геометрії.
  • Діяльність:
    • Французький математик, фізик, інженер.
    • Один із засновників проективної геометрії, яка досліджує властивості фігур, що зберігаються при проєкціях.
    • Автор трактату Traité des propriétés projectives des figures (1822), який заклав основи сучасної геометрії.
    • Викладав у військовій школі, де впровадив використання російських рахівниць (счётів), привезених із полону.
  • Військова служба: офіцер інженерних військ наполеонівської армії, учасник кампанії 1812 року, потрапив у російський полон (1812–1814), де написав свої перші наукові праці.
  • Внесок:
    • Розробив поняття центральної проєкції та полярності.
    • Вніс значний вклад у механіку та інженерію.
    • Президент Французької академії наук (1842).

Механічна робота — це фізична величина, яка характеризує процес передачі енергії від сили до тіла під час його переміщення.

Основна формула:

[ A = FScos(alpha )]

  • (A) — робота (вимірюється в джоулях, (1Дж = Нм))
  • (F) — сила, прикладена до тіла
  • (s) — шлях, пройдений тілом
  • (\alpha) — кут між напрямком сили та напрямком руху

Приклади:

  • Якщо сила діє вздовж напрямку руху ((\alpha = 0°)), то A = Fs •cos(α).
  • Якщо сила перпендикулярна до руху ((\alpha = 90°)), то робота дорівнює нулю.


Теорема про кінетичну енергію.

Розглянемо класичні  завдання із Вправи 15.
Вдома розглянути роботу сил Тяжіння і Пружності.

четвер, 27 листопада 2025 р.

28 Листопада, п'ятниця 2025

  Інтерактив.

Мова-це Я?

Без 220 В

Що таке астероїд: основні характеристики космічних тіл

Розклад уроків фізики на п'ятницю, 28 Листопада

 

Дивись як працює астрономія

8-30.
Перший урок. -------

9-25.Другий урок.

https://us04web.zoom.us/j/77016031088?pwd=8Rda0EihSH2SP7vL7wbWYSaBBGCSiX.1

10-20.Третій урок.11А. 

 https://us04web.zoom.us/j/77152534143?pwd=WiKt68b0y3kiAzbvGgAwYB4IRbfICH.1

11-15. Четвертий урок  10 А

 https://us04web.zoom.us/j/73042828995?pwd=bu2mboKkOY78bvxi6xRbDuOzwce3UB.1

12-30.П'ятий урок.11Б.

https://us04web.zoom.us/j/76699016283?pwd=AJWoxl8NP39xlPpnMraSGWBMaLlD8a.1

14-20.Сьомий урок 11Б 

  • Тема уроку для 9 А класу. Лінзи. Побудова зображення в лінзах.

До уроку повторити питання викладені знизу (скористайтесь посиланнями):

Застосуйте посилання і виконайте роботу: Phet for class GO
Під час уроку розглянемо предмети ЛІНЗИ;
практичний хід світла в лінзах;
види лінз і їх застосування;
критичні точки і прямі лінзи.

Приклад застосування лінзи-ТЕЛЕСКОП.

хід променів у збиральній(випуклій) лінзі і розсіювальній.
Домашня робота за §.14.

Тема уроку для 10 А класу. Розв'язування задач:" Центр мас. Умови рівноваги. Момент сил.
До уроку завершити ЛР№3.
Під час уроку розглянемо наступні завдання.

  • 1.Вправа 14(3,4)



  • Вдома-на наступний урок-прочитати §.15.(важливо)

Тема уроку для 11 Б класів. Контрольна тестова робота. Електромагнітні явища. Електромагнітна індукція.

Хто не зміг відвідати урок самостійно - пропрацюйте план уроку, який тут заявлений.

До уроку Опрацювати §.14.§15. Вправа 14.Виконайте завдання. 

  • Через котушку(з індуктивністю 1,2Гн) протікає струм 1.5 А. Яка кількість теплоти виділиться в простір котушки після вимикання струму.
  • Аргументуйте твердження.

Під час аварійного вимкнення електромережі пошкодження мережі більш значні, ніж в момент перевищення напруги.

  •  Розглянемо завдання на сторінці 94.
  • Завдання на визначення напрямку індукційного струму.(стор.79)
  • Можете звернутись до плану попереднього уроку.

  • Розгляньте анімацію і поясніть явище!
  • Код роботи буде вказаний перед уроком.
  • Код ТЕСТУ(classtime.com)---IHC5AJ
Розгляньте анімацію і поясніть явище!

Тема уроку Астрономії у 11А і 11Б класу. Земля і Місяць. Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс і його супутники

До уроку виконати Контрольну роботу : "Вступ. Спостережувана астрономія. "

Подаю масив задач до Контрольної роботи(від 21 листопада):
Завдання пропоновано на Контрольну Роботу №1.
 для 11 А класу--№№.8,9,12.
для 11 Б класу  №№.8,9,11.
1.У скільки разів відрізняється прискорення Землі надане їй Сонцем, від прискорення Місяцю, прискореного Землею.
2. Скільки падала би Земля  на Сонце, якби перестала б обертатися  довкола Сонця?
3.Знайти інформацію про уточнений ІІІ закон Кеплера.
4.Зоряний період Юпітера 12 років. Яка відстань планети до Сонця(в а.о.)?
5.У скільки раз Сонце масивніше Землі?(вкажіть два підходи)
6.Синодичний період астероїда складає 2 роки. Визначте його відстань від Землі.
7.Затемнення Місяця  над Грінвічем  і деякою точкою Землі відбулося з різницею в часі- 2год 25мин. На якій довготі це відбулося?
8.Над обрієм спостерігається  Молодий місяць. Чи можливе Місячне затемнення через два тижні?
9.Горизонтальний паралакс Венери p=31".Визначте відстань від Венери до Землі. Вважайте радіус Землі R=6400 км.(пояснення,рисунок)
10. Скільки часу витрачає світловий пучок, щоб подолати  відстань між Землею і Венерою? Скористайтесь умовою задачі №9.
11.За допомогою рухомої карти зоряного неба визначте, чи можна в Україні в січні опівночі побачити зорю Вега. Виміряйте екваторіальні координати цієї зорі та запишіть.
12. В якому сузір'ї перебуває Сонце 10-12 Січня? Які сузір'я можна в цей час побачити опівночі? (Потрібна схема пояснення)

Завдання пропоновано на Контрольну Роботу №1.
 для 11 А класу--№№.8,9,12.
для 11 Б класу  №№.8,9,11.

Розглянемо Тему:" Планети Сонячної системи. Планети Земної групи."

новітні знання: Марс, Венера, Меркурій.
На майбутній урок пропрацювати дану інформацію.

вівторок, 25 листопада 2025 р.

26 Листопада, середа 2025

  Інтерактив.

послухайте

Слава Україні. Слава Нескореним.



Розклад уроків фізики на середу, 26 Листопада.

8-30.Перший урок.10А.

 https://us04web.zoom.us/j/79644427295?pwd=Sj55cq94Fi5AeXaSbv9K9C7Ez7hxkx.1

9-25.Другий урок.11А.   https://us04web.zoom.us/j/71860788207?pwd=7bHsmTGgb6sqDPmlplpbf6gjqzenba.1

10-20.Третій урок.10 Б   https://us04web.zoom.us/j/76821947180?pwd=HFpXOJMTqLbhpRSQhIQUQDcseK0s40.1

11-15.Четвертий урок.... 

12-30.П'ятий урок.8Б    https://us04web.zoom.us/j/74186982467?pwd=69kDZnyV9c0bciNVumGJqJNDuAqKoP.1

13-25.Шостий урок.11 Б.   https://us04web.zoom.us/j/77259371832?pwd=bV6YIOqiFJRdhaZ4BVBCajbvrFStSI.1

14-20. Сьомий урок.8А   https://us04web.zoom.us/j/76642044889?pwd=IjHLY8quDgasJrQHJioNqTxBvanOag.1

Тема уроку для 8А і 8Б класів. Розв'язування задач. Самостійна робота.

Питома теплоємність.

До уроку переглянути конспект теплопровідність і §.13.:

Намалювати покроковий процес теплопровідності.

Три види теплопередачі.

До уроку спробуйте вирішити проблеми. Маємо питання до теми "Теплопровідність":
  • Якщо доторкнутись до металевого предмету в кімнаті, то він здається холодним, а якщо доторкнутись до дерев'яного-то той предмет видається теплим. Чому?
  • Який сніг краще ізолює озимі від охолодження-свіжий пухнастий, чи твердий злежалий?
  • Чому ручка Срібної чайної ложки, зануреної в гарячий чай, швидко нагрівається, а пластмасової-ні?
  • Чому вікна роблять дво-три-камерні?
  • Чому раннього літа, незважаючи на потужну сонячну радіацію, вода в річці чи ставку, погано прогрівається?
Як пояснити таку послідовність зростання теплопровідності матеріалів.
  • Яке тіло і який вид теплопередачі зображує картинка?

  • як називається такий вид теплообміну? Яке явище природи підкоряється йому?

  • Між Землею і Сонцем -пустота-окрім різних полів, там немає ніяких  молекул. Як же ми від Сонця отримуємо теплову енергію?


    В магазині для обігріву квартири можна купити як КОНВЕКТОРИ так і Керамічні панелі? Яка між ними відмінність? Які краще?
    Що таке термос?
    • Домашня робота пов'язана із вище виписаними питаннями(параграф14)  

Що таке теплоємність? Навіщо фізикам(і не тільки їм) ця фізична величина? Як її визначити. Мозковий штурм.

Яка посудина в кінці процесу матиме більше енергії?
На наступний урок повторити §§.12-14.через Вправи 12-14.


Тема уроку для 10 А класу. Лабораторна робота № 3 «Дослідження рівноваги тіла під дією кількох сил»
До уроку Виконати завдання ЛР№4: "Визначення центру мас плоскої пластини"(інструкція на сторінці 116.)
Підказку погляньте у відео (обов'язково)



Під час уроку розберемо завдання на рівновагу тіла в загальному вигляді.
Виконаємо основне завдання до Роботи №3.
Для самостійного виконання даної роботи скористаємось

Вдома -на наступний урок -завершити роботу №3.

Тема уроку для 11 Б класів. Узагальнення теми Електромагнітні явища. Явище самоіндукції.

До уроку Опрацювати §.14.§15. Вправа 14.Виконайте завдання. 

  • Через котушку(з індуктивністю 1,2Гн) протікає струм 1.5 А. Яка кількість теплоти виділиться в простір котушки після вимикання струму.
  • Аргументуйте твердження.

Під час аварійного вимкнення електромережі пошкодження мережі більш значні, ніж в момент перевищення напруги.

  • Розділ 11(18,20,21,23,26,29)
  • Під час уроку розглянемо завдання на сторінці 94.
  • Завдання на визначення напрямку індукційного струму.(стор.79)
  • Під час уроку звернемось до плану попереднього уроку.

  • Розгляньте анімацію і поясніть явище!
    Домашня робота. Виконати завдання(для  самоконтролю) на сторінці 94.
  • Запропонувати попрацювати вдома над варіантом IHC5AJ
  • КР №2 із Збірника Евлахової.(КР для 11 класу)
код Тесту 

Розв'язування задач:" Центр мас. Умови рівноваги. Момент сил."

До уроку опрацювати  §.14 і сторінку 116(ЛР№4)


Завдання для 10 Б на блозі. Розв'язування задач:" Центр мас. Умови рівноваги. Момент сил.

До уроку завершити ЛР№3.
Під час уроку розглянемо наступні завдання.

  • 1.Вправа 14(3,4)



  • Вдома-на наступний урок-прочитати §.15.(важливо)

Тема уроку для 11 А класів. Контрольна тестова робота. Електромагнітні явища. Електромагнітна індукція.

Хто не зміг відвідати урок самостійно - пропрацюйте план уроку, який тут заявлений.

До уроку Опрацювати §.14.§15. Вправа 14.Виконайте завдання. 

  • Через котушку(з індуктивністю 1,2Гн) протікає струм 1.5 А. Яка кількість теплоти виділиться в простір котушки після вимикання струму.
  • Аргументуйте твердження.

Під час аварійного вимкнення електромережі пошкодження мережі більш значні, ніж в момент перевищення напруги.

  •  Розглянемо завдання на сторінці 94.
  • Завдання на визначення напрямку індукційного струму.(стор.79)
  • Можете звернутись до плану попереднього уроку.

  • Розгляньте анімацію і поясніть явище!

  • Код роботи буде вказаний перед уроком.
  • Код ТЕСТУ(classtime.com)---9CZCKU




понеділок, 24 листопада 2025 р.

25 Листопада, вівторок 2025

 

  •  Слава Україні.

Мова-це суть народу.

Слава Україні. Слава Нескореним!

Розклад уроків фізики на вівторок, 25 Листопада

08-30.Перший урок.---------


  11-15. Четвертий урок 10 Б   https://us04web.zoom.us/j/78444221060?pwd=lRZrWb2RF7wEcROBes331a9Tlr2Rek.1

 12-30. П`ятий урок. ---------

13-25. Шостий урок. 9 А 


Увага! Якщо вам не вдалося побувати на уроках OnLine-ви використовуєте план уроку і посилання на Блозі і опрацьовуєте тему самостійно. Під час відвідування уроку ми розбираємо ваші проблеми навчального характеру.

Користуйтесь посиланнями, які ви знайдете на Блозі в момент наведення курсору на слово. Як правило-посилання виділено кольором вибір якого залежить від тла сторінки.

Тема уроку у 8 А класі. КонвекціяВипромінення.

Вдома, до уроку, переглянути відео і виконати(для самоконтролю) Вправи 12 і 13.(усно)

Під час уроку розглянемо два наступні види теплопередачі-Конвекція і  Випромінення.
На початку уроку проведу опитування за вказаними вправами.
  • Чому раннього літа, незважаючи на потужну сонячну радіацію, вода в річці чи ставку, погано прогрівається?
Як пояснити таку послідовність зростання теплопровідності матеріалів.
Між Землею і Сонцем -пустота-окрім різних полів, там немає ніяких  молекул. Як же ми від Сонця отримуємо теплову енергію?


В магазині для обігріву квартири можна купити як КОНВЕКТОРИ так і Керамічні панелі? Яка між ними відмінність? Які краще?
Що таке термос?
  • Домашня робота пов'язана із вище виписаними питаннями(параграф14)  

Тема уроку для 10 А класу. Розв'язування задач:" Центр мас. Умови рівноваги. Момент сил."

До уроку опрацювати  §.14 і сторінку 116(ЛР№4)

Завдання для 10 А і 10 Б на блозі(за 21 Листопада)

переглянути відео:


Під час уроку розглянемо наступні завдання.

  • 1.Вправа 14(3,4)



  • Вдома виконати роботу №4. Використайте відео і інструкцію на сторінці 116.
Тема уроку для 10 Б класу. Лабораторна робота № 3 «Дослідження рівноваги тіла під дією кількох сил»
До уроку Виконати завдання ЛР№4: "Визначення центру мас плоскої пластини"(інструкція на сторінці 116.)
Підказку погляньте у відео (обов'язково)

Під час уроку розберемо завдання на рівновагу тіла в загальному вигляді.
Виконаємо основне завдання до Роботи №3.
Для самостійного виконання даної роботи скористаємось

Вдома завершити роботи №3.

Тема уроку для 9 А класу. Лінзи. Побудова зображення в лінзах.
До уроку 1)виконати завдання із Вправи 13
Скористатись підказкою із посилання.
2) виконайте дом.експеримент (опис на сторінці 88)
3) вправа 12(4-6)
4) пояснити задачу 12(3)

Під час уроку розглянемо предмети ЛІНЗИ;
практичний хід світла в лінзах;
види лінз і їх застосування;
критичні точки і прямі лінзи.

Приклад застосування лінзи-ТЕЛЕСКОП.

хід променів у збиральній(випуклій) лінзі і розсіювальній.
Домашня робота за §.14.

Тема уроку для 11 А класів. Узагальнення теми Електромагнітні явища. Явище самоіндукції.

До уроку Опрацювати §.14.§15. Вправа 14.Виконайте завдання. 

  • Через котушку(з індуктивністю 1,2Гн) протікає струм 1.5 А. Яка кількість теплоти виділиться в простір котушки після вимикання струму.
  • Аргументуйте твердження.

Під час аварійного вимкнення електромережі пошкодження мережі більш значні, ніж в момент перевищення напруги.

  • Розділ 11(18,20,21,23,26,29)
  • Під час уроку розглянемо завдання на сторінці 94.
  • Завдання на визначення напрямку індукційного струму.(стор.79)
  • Під час уроку звернемось до плану попереднього уроку.

  • Розгляньте анімацію і поясніть явище!
    Домашня робота. Виконати завдання(для  самоконтролю) на сторінці 94.
  • Запропонувати попрацювати вдома над варіантом 
  • КР №2 із Збірника Евлахової.(КР для 11 класу)



Зауваження

25 Грудня, четвер 2025.

  З РІЗДВОМ ВАС , Дорогі Українці! Дивись як працює астрономія 8-30. Перший урок.  ------- 9-25. Другий урок. 9А .  10-20. Третій урок. 11А ...

Вибране