середа, 3 грудня 2025 р.

5 Грудня,п'ятниця 2025

 Слава Україні.


Інтерактив.

Мова-це Я?

Без 220 В

Що таке астероїд: основні характеристики космічних тіл

Розклад уроків фізики на п'ятницю, 5 Грудня

 

Дивись як працює астрономія

8-30.
Перший урок. -------

9-25.Другий урок.

https://us04web.zoom.us/j/75697840773?pwd=Hawn3Z6baPaLZb07ZFbeo9OGPDpHMO.1

10-20.Третій урок.11А. 

https://us04web.zoom.us/j/75047452924?pwd=MrIXYaJSSy2epbMigHnrPLla5Rgfnc.1

11-15. Четвертий урок  10 А 

 https://us04web.zoom.us/j/71689300615?pwd=FlV9O28Mc9G9qxGHRMrzTJ8PaymoDj.1

12-30.П'ятий урок.11Б.  https://us04web.zoom.us/j/79578627617?pwd=A6AjHz96JIOVcALaBVl2EVBH7qAoyq.1

14-20.Сьомий урок 

11Б https://us04web.zoom.us/j/72452465792?pwd=0hvyatO9ktcAvsLe7wN70qct49HyrH.1

  • Тема уроку для 9 А класу. Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи

До уроку повторити питання викладені знизу (скористайтесь посиланнями):

Під час уроку виконаємо 1) тренувальне завдання для визначення фокусної відстані збиральної лінзи;
2) Виконаємо практичну роботу із реальною лінзою(три досліди)
3) дати відповіді на Контрольні питання.Під час викоання зробити креслення,
які відтворюють хід вимірювання потрібних величин:
хід променів у збиральній(випуклій) лінзі. 
Домашня робота за §.16  і здати звіт ЛР №5.

Тема уроку для 8 Б класу. Лабораторна робота №3. "Порівнювання кількості теплоти під час змішування теплої і холодної води.

До уроку підготуйте зошит для Звіту(стор.102)
Виконайте №1,2 задачі із Вправи 17.(усвідомлення)


Домашня робота. Завершити звіт ЛР№3. 
Для самоконтролю виконати №4,5 із Вправи 17.

Тема уроку для 10 А і 10 Б класів. Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Другий закон Динаміки через імпульс.
До уроку не забудьте  роботу з динаміки
для 10 А CKERGA
для 10 Б  EWPUGX

                                        виконати Вправу 16(5-7)

Перед викладенням Нової теми виконаєте  завдання на закон збереження механічної енергії:

Під час уроку розглянемо Імпульс тіла. Другий закон Динаміки через імпульс.

Тренувальне завдання(тренажер).Потрібно показати, що імпульс -величина векторна. 

Вдома опрацюйте §.17. Уважно розберіть методи розв'язування Задач 1 і 2 із даного параграфу.

  • Тема уроку для 11Б класу. Самостійна робота "Механічні коливання"
  • До уроку виконати завдання із Вправи 17(для самоконтролю)
  • довести, що X"=-ω²X  має розв'язком x=XCos(ωt+φ)


Справка.

Тема уроку Астрономії у 11А і 11Б класу. Планети Гіганти. Подібність і особливості.
Порівняти із Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс і його супутники

До уроку виконати Контрольну роботу : "Вступ. Спостережувана астрономія. "

 Контрольної роботи(від 21 листопада): 
Завдання пропоновано на Контрольну Роботу №1.
 для 11 А класу--№№.8,9,12.
для 11 Б класу  №№.8,9,11.
Спрощена КР №1
Тест  11 А  W2CAN3
Тест 11 Б CDXR37
Інтервал часу -0,5год

Новітні дані про Меркурій.





вівторок, 2 грудня 2025 р.

03 Грудня, середа 2025

 Інтерактив.

послухайте

Слава Україні. Слава Нескореним.

Розклад уроків фізики на середу, 03 Грудня.

8-30.Перший урок.10А. 

https://us04web.zoom.us/j/76530025309?pwd=Vjbs89r57UbaqtCyOOT07amTTF3Kyx.1

9-25.Другий урок.11А.  https://us04web.zoom.us/j/78706551320?pwd=9Hxd7P9CmSxoaYRcEflCkXzDQ7VtaS.1

10-20.Третій урок.10 Б   https://us04web.zoom.us/j/72596917764?pwd=yfe6G9QjryYZa2PFSbRx1qkPfcyOyN.1

11-15.Четвертий урок.... 

12-30.П'ятий урок.8Б .  https://us04web.zoom.us/j/76806080023?pwd=KVRZQKZEKwVnKfWiSmUi3XHLWk6pnI.1

13-25.Шостий урок.11 Б.   https://us04web.zoom.us/j/78938760797?pwd=VUlIiywsEDLYDKBD0EYgPF9jGREhQ5.1

14-20. Сьомий урок.8А  https://us04web.zoom.us/j/75262516884?pwd=PvvmqUy3lQ8wgfTy2kz97QNUHjtuh1.1 

Тема уроку для 8А і 8Б класів. Розв'язування задач. Самостійна робота. Питома теплоємність.

До уроку переглянути  §.15.

Виконати Тест "Теплопередача. Внутрішня енергія."

Під час уроку перевіримо закон збереження енергії в теплових процесах.


Розв'яжемо типові задачі на теплообмін.
Вправа 16(4,5)

Задача для  виконання на перевірку.

Домашня підготовка. Підготуватись до виконання ЛР№4.
(стор. 102 і 103)

Тема уроку для 10  А класу. Розв'язування задач. Механічна енергія. Потужність.
До уроку  опрацювати §.15.
До уроку  опрацювати §.15.Тест CKERGA
  • Механічна робота.
  • Потужність.
  • Теорема про кінетичну енергію.
  • Робота сил тяжіння.
  • Робота сили пружності.
Закон збереження механічної енергії: незалежність роботи сил тяжіння(потенціальних-консервативних) від траєкторії руху.  Приклад.

Задача 1. Вправа 15(5,6)
Задача 2. Вправа 16 (5,6)

Визначити швидкість тіла
в кінці спуску.(приклад 1)

Визначити гальмівний шлях автомобіля, що рухався до гальмування зі швидкістю 
72 км/год, якщо коефіцієнт тертя 0,15 ?(приклад 2)
Пружина балістичного пістолета була стиснута на 3 см. На яку висоту буде  зроблено постріл, якщо жорсткість пружини 400 Н\м.? Маса кулі 20 г.(приклад 3)
  • Механічна робота.
  • Потужність.
  • Теорема про кінетичну енергію.
  • Робота сил тяжіння.
  • Робота сили пружності.
Закон збереження механічної енергії: незалежність роботи сил тяжіння(потенціальних-консервативних) від траєкторії руху.  Приклад.

Задача 1. Вправа 15(5,6)
Задача 2. Вправа 16 (5,6)

Визначити швидкість тіла
в кінці спуску.(приклад 1)

Визначити гальмівний шлях автомобіля, що рухався до гальмування зі швидкістю 
72 км/год, якщо коефіцієнт тертя 0,15 ?(приклад 2)
Пружина балістичного пістолета була стиснута на 3 см. На яку висоту буде  зроблено постріл, якщо жорсткість пружини 400 Н\м.? Маса кулі 20 г.(приклад 3)

Тема уроку для 10 Б класу. Самостійна робота.

До уроку виконати Тестову роботу  EWPUGX    і далі 

дослідити на застосунку(закон Збереження енергії)

Під час уроку продовжимо дослідження закону збереження енергії.



  • користуючись графіком Fпр(x) визначити  роботу з розтягування пружини на 25 см.
  • порівняйте роботу з розтягування пружини  на 10 см: від 0 до 10 і  від 10 до 20 см?
  • Вправа 16(6)
Д.з. для самоконтролю Вправа 16(3.4)

Тема уроку для 11 Б класу. Розв'язування задач. Механічні коливання. Рівняння механічних коливань.
До уроку переглянути конспект попереднього уроку
і вивчити основні положення §.17

Під час уроку детально пропрацюємо  Вправу 17.
  • покажемо подібність коливного руху і руху по колу;
  • чому рівняння коливання(гармонічного) має тригонометричне походження;
  • доведемо, що X"=-ω²X  має розв'язком x=XCos(ωt+φ)

  • Тема уроку для 11 А класу. Самостійна робота "Механічні коливання"
  • До уроку виконати завдання із Вправи 17(для самоконтролю)
  • довести, що X"=-ω²X  має розв'язком x=XCos(ωt+φ)


Справка.


понеділок, 1 грудня 2025 р.

02 Грудня, вівторок 2025

 Мова-це суть народу.

Слава Україні. Слава Нескореним!

Розклад уроків фізики на вівторок, 2 Грудня

08-30.Перший урок.---------


  11-15. Четвертий урок 10 Б  

https://us04web.zoom.us/j/72273567326?pwd=PVXy8xhaRHKFah9UTMWlgXpDoMq3DG.1

 12-30. П`ятий урок. ---------

13-25. Шостий урок. 9 А 


Як вибрати елементи? і для якої роботи?
Тема уроку у 8 А класі. Питома теплоємність. Розрахунок кількості теплоти.
До уроку опрацювати §.16.Вправа 16(1,2) і виконати 
за кодом  2VTHES  ТЕСТ(classtime.com)

Під час уроку потрібно зрозуміти:
  •  що мають на увазі, коли говорять про теплоємність?
  • Як вдалося(і Кому) отримати еталон питомої теплоємності?
  • Знаючи питому теплоємність води, як  визначити(порівняти) питому теплоємності інших речовин.


  • Вправа 16(4)
  • Спитаємо декілька питань ШІ. Кому вдалося визначити питому теплоємність води? І як вона стала еталонним значенням для інших речовин?
  • Вдома виконати Вправу 16(3,5)
Тема уроку для 10 А класу. Механічна робота  і потужність.
До уроку виконати тест "Динаміка і рівновага."
Код буде  CKERGA

Під час уроку опрацьовуємо(повторюємо) тему "Робота і потужність)

Короткий екскурс в історію поняття.

Жан-Віктор Понселе — французький математик, інженер і засновник проективної геометрії. Формула механічної роботи у фізиці записується як (A = Fs соs(α), де F сила, що діє на тіло, яке переміщується.


Жан-Віктор Понселе (1788–1867)

  • Освіта: Політехнічна школа в Парижі, Інженерна школа в Меці.
  • Учитель: Гаспар Монж — засновник диференціальної геометрії.
  • Діяльність:
    • Французький математик, фізик, інженер.
    • Один із засновників проективної геометрії, яка досліджує властивості фігур, що зберігаються при проєкціях.
    • Автор трактату Traité des propriétés projectives des figures (1822), який заклав основи сучасної геометрії.
    • Викладав у військовій школі, де впровадив використання російських рахівниць (счётів), привезених із полону.
  • Військова служба: офіцер інженерних військ наполеонівської армії, учасник кампанії 1812 року, потрапив у російський полон (1812–1814), де написав свої перші наукові праці.
  • Внесок:
    • Розробив поняття центральної проєкції та полярності.
    • Вніс значний вклад у механіку та інженерію.
    • Президент Французької академії наук (1842).

Механічна робота — це фізична величина, яка характеризує процес передачі енергії від сили до тіла під час його переміщення.

Основна формула:

[ A = FScos(alpha )]

  • (A) — робота (вимірюється в джоулях, (1Дж = Нм))
  • (F) — сила, прикладена до тіла
  • (s) — шлях, пройдений тілом
  • (\alpha) — кут між напрямком сили та напрямком руху

    Приклади:

    • Якщо сила діє вздовж напрямку руху ((\alpha = 0°)), то A = Fs •cos(α).
    • Якщо сила перпендикулярна до руху ((\alpha = 90°)), то робота дорівнює нулю.


    Теорема про кінетичну енергію.

    Розглянемо класичні  завдання із Вправи 15.
    Вдома розглянути роботу сил Тяжіння і Пружності.


    Тема уроку для 10 Б класу. Розв'язування задач. Механічна енергія. Потужність.
    До уроку  опрацювати §.15.Тест ----EWPUGX
    • Механічна робота.
    • Потужність.
    • Теорема про кінетичну енергію.
    • Робота сил тяжіння.
    • Робота сили пружності.
    Закон збереження механічної енергії: незалежність роботи сил тяжіння(потенціальних-консервативних) від траєкторії руху.  Приклад.

    Задача 1. Вправа 15(5,6)
    Задача 2. Вправа 16 (5,6)

    Визначити швидкість тіла
    в кінці спуску.(приклад 1)

    Визначити гальмівний шлях автомобіля, що рухався до гальмування зі швидкістю 
    72 км/год, якщо коефіцієнт тертя 0,15 ?(приклад 2)
    Пружина балістичного пістолета була стиснута на 3 см. На яку висоту буде  зроблено постріл, якщо жорсткість пружини 400 Н\м.? Маса кулі 20 г.(приклад 3)

    Тема уроку для 9 А класу. Розв'язування задач. Коливання.
    До уроку. 
    • уміти побудувати  зображення предмету в збиральній лінзі.
    • знати, що таке Оптична сила лінзи?
    • опрацювати §.15.
    • Вправа 14(3,5)
    Під час уроку розглянемо всі можливі випадки зображення в лінзах-збиральній і розсіювальній
    Під час уроку побудуємо і дамо характеристику зображення в збиральній і розсіювальній лінзах.
    Отримуємо формулу тонкої лінзи і покажемо її справедливість(п.3, із параграфу)
    на реальному досліді із збиральною лінзою.

    Вдома опрацювати §.15. Вправа 15(4,5,3).
    Уважно прочитати стор.96.

    Тема уроку для 11 А класу. Розв'язування задач. Механічні коливання. Рівняння механічних коливань.
    До уроку переглянути конспект попереднього уроку
    і вивчити основні положення §.17

    Під час уроку детально пропрацюємо  Вправу 17.
    • покажемо подібність коливного руху і руху по колу;
    • чому рівняння коливання(гармонічного) має тригонометричне походження;
    • доведемо, що X"=-ω²X  має розв'язком x=Xm Cos(ωt+φ)



    субота, 29 листопада 2025 р.

    01 Грудня, понеділок 2025

     Посилання для 7-8 класів.

     Схема прольоту 3І Атлас біля Сонця

                    Боже, борони наших воїнів-які у самому пеклі боїв захищають Нашу Країну..Честь і Слава їм і їх родинам.

    Які землі заселяли українці в середині 20-го століття?

    Слухаємо Аналітиків високочолих.

     Розклад уроків фізики на понеділок,01 Грудня.

    8-30 Перший урок. 11Б.   https://us04web.zoom.us/j/71823943339?pwd=oI8mcIxyfgs93pegUNqUIpazNnz4xK.1

    9-25.Другий урок. 

    10-20.Третій урок. 8Б.   https://us04web.zoom.us/j/74470855258?pwd=uJJF7xRd9kEGMDF7glJdgJ4oCjq8gK.1

    11-15.Четвертий урок.11А.   https://us04web.zoom.us/j/78189542814?pwd=Orna02jDxnUwJrTW7jATZxbUPFxDBo.1

    12-30. П'ятий урок. 10Б.  

      https://us04web.zoom.us/j/74881562499?pwd=4gAzsaJTvlm7br6Ye97UO6mDKn6taa.1

    13-25. Шостий урок.

    14-20. Сьомий урок. .   https://us04web.zoom.us/j/75446175998?pwd=IcBHyYabRHMVDaqVggtOF4A6kWlr66.1

    Тема уроку для 11 Б і 11 А класів. Коливання. Види коливань. Фізичні характеристики, рівняння коливань.(к.к.)

    До уроку виконати Контрольну роботу "Електромагнітні явища":

    • нагадую коди робіт для 11 А  9CZCKU
    • для 11 Б  - IHC5AJ
    •  Під час уроку розглянемо: 1)коротке "нагадування" про коливальні явища.
    • 2) чинні умови, що викликають коливні процеси.
    • 3) отримаємо рівняння коливання для випадку механічних явищ.
    • "Практично" проведемо роботу для визначення періоду і частоти гармонічного маятника(властивості гармонічних коливань)


    • Доведемо, що рівняння x=Xm sin(ωt + φo) є розв'язком рівняння прискорення a=-ω²x.
    • Графік даного розв'язку виглядає 


    • На наступний урок опрацювати тему за даним планом. Скористайтесь §.17. Вправа 17.
    Тема уроку для 8 Б класу. Питома теплоємність. Розрахунок кількості теплоти.
    До уроку опрацювати §.16.Вправа 16(1,2) і виконати 
    за кодом 6AWDAG   ТЕСТ(classtime.com)

    Під час уроку потрібно зрозуміти:
    •  що мають на увазі, коли говорять про теплоємність?
    • Як вдалося(і Кому) отримати еталон питомої теплоємності?
    • Знаючи питому теплоємність води, як  визначити(порівняти) питому теплоємності інших речовин.


    • Вправа 16(4)
    • Спитаємо декілька питань ШІ. Кому вдалося визначити питому теплоємність води? І як вона стала еталонним значенням для інших речовин?
    • Вдома виконати Вправу 16(3,5)

    Тема уроку для 9 А класу. Побудова зображень в лінзах( чи -з допомогою лінз?)
     До уроку опрацювати §.14. Для самоконтролю виконайте  Вправу 14.
    Під час уроку побудуємо і дамо характеристику зображення в збиральній і розсіювальній лінзах.
    Введемо формулу тонкої лінзи і покажемо її справедливість
    на реальному досліді із збиральною лінзою.

    Вдома опрацювати §.15. Вправа 15(1,2,3)

    Тема уроку для 10 Б класу. Механічна робота  і потужність.
    До уроку виконати тест "Динаміка і рівновага."
    Код буде

    Під час уроку опрацьовуємо(повторюємо) тему "Робота і потужність)

    Короткий екскурс в історію поняття.

    Жан-Віктор Понселе — французький математик, інженер і засновник проективної геометрії. Формула механічної роботи у фізиці записується як (A = Fs соs(α), де F сила, що діє на тіло, яке переміщується.


    Жан-Віктор Понселе (1788–1867)

    • Освіта: Політехнічна школа в Парижі, Інженерна школа в Меці.
    • Учитель: Гаспар Монж — засновник диференціальної геометрії.
    • Діяльність:
      • Французький математик, фізик, інженер.
      • Один із засновників проективної геометрії, яка досліджує властивості фігур, що зберігаються при проєкціях.
      • Автор трактату Traité des propriétés projectives des figures (1822), який заклав основи сучасної геометрії.
      • Викладав у військовій школі, де впровадив використання російських рахівниць (счётів), привезених із полону.
    • Військова служба: офіцер інженерних військ наполеонівської армії, учасник кампанії 1812 року, потрапив у російський полон (1812–1814), де написав свої перші наукові праці.
    • Внесок:
      • Розробив поняття центральної проєкції та полярності.
      • Вніс значний вклад у механіку та інженерію.
      • Президент Французької академії наук (1842).

    Механічна робота — це фізична величина, яка характеризує процес передачі енергії від сили до тіла під час його переміщення.

    Основна формула:

    [ A = FScos(alpha )]

    • (A) — робота (вимірюється в джоулях, (1Дж = Нм))
    • (F) — сила, прикладена до тіла
    • (s) — шлях, пройдений тілом
    • (\alpha) — кут між напрямком сили та напрямком руху

    Приклади:

    • Якщо сила діє вздовж напрямку руху ((\alpha = 0°)), то A = Fs •cos(α).
    • Якщо сила перпендикулярна до руху ((\alpha = 90°)), то робота дорівнює нулю.


    Теорема про кінетичну енергію.

    Розглянемо класичні  завдання із Вправи 15.
    Вдома розглянути роботу сил Тяжіння і Пружності.

    Зауваження

    25 Грудня, четвер 2025.

      З РІЗДВОМ ВАС , Дорогі Українці! Дивись як працює астрономія 8-30. Перший урок.  ------- 9-25. Другий урок. 9А .  10-20. Третій урок. 11А ...

    Вибране