понеділок, 1 грудня 2025 р.

02 Грудня, вівторок 2025

 Мова-це суть народу.

Слава Україні. Слава Нескореним!

Розклад уроків фізики на вівторок, 2 Грудня

08-30.Перший урок.---------


  11-15. Четвертий урок 10 Б  

https://us04web.zoom.us/j/72273567326?pwd=PVXy8xhaRHKFah9UTMWlgXpDoMq3DG.1

 12-30. П`ятий урок. ---------

13-25. Шостий урок. 9 А 


Як вибрати елементи? і для якої роботи?
Тема уроку у 8 А класі. Питома теплоємність. Розрахунок кількості теплоти.
До уроку опрацювати §.16.Вправа 16(1,2) і виконати 
за кодом  2VTHES  ТЕСТ(classtime.com)

Під час уроку потрібно зрозуміти:
  •  що мають на увазі, коли говорять про теплоємність?
  • Як вдалося(і Кому) отримати еталон питомої теплоємності?
  • Знаючи питому теплоємність води, як  визначити(порівняти) питому теплоємності інших речовин.


  • Вправа 16(4)
  • Спитаємо декілька питань ШІ. Кому вдалося визначити питому теплоємність води? І як вона стала еталонним значенням для інших речовин?
  • Вдома виконати Вправу 16(3,5)
Тема уроку для 10 А класу. Механічна робота  і потужність.
До уроку виконати тест "Динаміка і рівновага."
Код буде  CKERGA

Під час уроку опрацьовуємо(повторюємо) тему "Робота і потужність)

Короткий екскурс в історію поняття.

Жан-Віктор Понселе — французький математик, інженер і засновник проективної геометрії. Формула механічної роботи у фізиці записується як (A = Fs соs(α), де F сила, що діє на тіло, яке переміщується.


Жан-Віктор Понселе (1788–1867)

  • Освіта: Політехнічна школа в Парижі, Інженерна школа в Меці.
  • Учитель: Гаспар Монж — засновник диференціальної геометрії.
  • Діяльність:
    • Французький математик, фізик, інженер.
    • Один із засновників проективної геометрії, яка досліджує властивості фігур, що зберігаються при проєкціях.
    • Автор трактату Traité des propriétés projectives des figures (1822), який заклав основи сучасної геометрії.
    • Викладав у військовій школі, де впровадив використання російських рахівниць (счётів), привезених із полону.
  • Військова служба: офіцер інженерних військ наполеонівської армії, учасник кампанії 1812 року, потрапив у російський полон (1812–1814), де написав свої перші наукові праці.
  • Внесок:
    • Розробив поняття центральної проєкції та полярності.
    • Вніс значний вклад у механіку та інженерію.
    • Президент Французької академії наук (1842).

Механічна робота — це фізична величина, яка характеризує процес передачі енергії від сили до тіла під час його переміщення.

Основна формула:

[ A = FScos(alpha )]

  • (A) — робота (вимірюється в джоулях, (1Дж = Нм))
  • (F) — сила, прикладена до тіла
  • (s) — шлях, пройдений тілом
  • (\alpha) — кут між напрямком сили та напрямком руху

    Приклади:

    • Якщо сила діє вздовж напрямку руху ((\alpha = 0°)), то A = Fs •cos(α).
    • Якщо сила перпендикулярна до руху ((\alpha = 90°)), то робота дорівнює нулю.


    Теорема про кінетичну енергію.

    Розглянемо класичні  завдання із Вправи 15.
    Вдома розглянути роботу сил Тяжіння і Пружності.


    Тема уроку для 10 Б класу. Розв'язування задач. Механічна енергія. Потужність.
    До уроку  опрацювати §.15.Тест ----EWPUGX
    • Механічна робота.
    • Потужність.
    • Теорема про кінетичну енергію.
    • Робота сил тяжіння.
    • Робота сили пружності.
    Закон збереження механічної енергії: незалежність роботи сил тяжіння(потенціальних-консервативних) від траєкторії руху.  Приклад.

    Задача 1. Вправа 15(5,6)
    Задача 2. Вправа 16 (5,6)

    Визначити швидкість тіла
    в кінці спуску.(приклад 1)

    Визначити гальмівний шлях автомобіля, що рухався до гальмування зі швидкістю 
    72 км/год, якщо коефіцієнт тертя 0,15 ?(приклад 2)
    Пружина балістичного пістолета була стиснута на 3 см. На яку висоту буде  зроблено постріл, якщо жорсткість пружини 400 Н\м.? Маса кулі 20 г.(приклад 3)

    Тема уроку для 9 А класу. Розв'язування задач. Коливання.
    До уроку. 
    • уміти побудувати  зображення предмету в збиральній лінзі.
    • знати, що таке Оптична сила лінзи?
    • опрацювати §.15.
    • Вправа 14(3,5)
    Під час уроку розглянемо всі можливі випадки зображення в лінзах-збиральній і розсіювальній
    Під час уроку побудуємо і дамо характеристику зображення в збиральній і розсіювальній лінзах.
    Отримуємо формулу тонкої лінзи і покажемо її справедливість(п.3, із параграфу)
    на реальному досліді із збиральною лінзою.

    Вдома опрацювати §.15. Вправа 15(4,5,3).
    Уважно прочитати стор.96.

    Тема уроку для 11 А класу. Розв'язування задач. Механічні коливання. Рівняння механічних коливань.
    До уроку переглянути конспект попереднього уроку
    і вивчити основні положення §.17

    Під час уроку детально пропрацюємо  Вправу 17.
    • покажемо подібність коливного руху і руху по колу;
    • чому рівняння коливання(гармонічного) має тригонометричне походження;
    • доведемо, що X"=-ω²X  має розв'язком x=Xm Cos(ωt+φ)



    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    Зауваження

    25 Грудня, четвер 2025.

      З РІЗДВОМ ВАС , Дорогі Українці! Дивись як працює астрономія 8-30. Перший урок.  ------- 9-25. Другий урок. 9А .  10-20. Третій урок. 11А ...

    Вибране