понеділок, 10 листопада 2025 р.

11 Листопада, вівторок 2025

 Слава Україні. Слава Нескореним!

Розклад уроків фізики на вівторок, 11 Листопада

08-30.Перший урок.---------

  11-15. Четвертий урок 10 Б 

 https://us04web.zoom.us/j/77004723444?pwd=lattBFf0BDkCUYxVPwt1HPcd362BEQ.1

 12-30. П`ятий урок. ----------




Увага! Якщо вам не вдалося побувати на уроках OnLine-ви використовуєте план уроку і посилання на Блозі і опрацьовуєте тему самостійно. Під час відвідування уроку ми розбираємо ваші проблеми навчального характеру.

Користуйтесь посиланнями, які ви знайдете на Блозі в момент наведення курсору на слово. Як правило-посилання виділено кольором вибір якого залежить від тла сторінки.

Тема уроку для 8 А класу.  Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії.

 Тепловийстан тіл. Температура та її вимірювання. 

  • Хто не виконав із якихось причин Контрольний тест-виконати за кодом 6JFT4T(в щоденнику за 22Жовтня)
До уроку дайте відповіді на питання:
Що ж таке термометр?
Знайомство із новою темоюВнутрішня енергія та способи теплообміну(теплопередачі) Вступ. 
поясніть даний малюнок у вашому підручнику:
  • Чи можливо, щоб не було температури?
  • Як діє середовище на термометри, на фауну і флору? Як це пояснити з точки зору молекулярної теорії речовини?(зайдіть за посиланням)
  • Як порахувати внутрішню енергію тіла?
  • Як змінюються розміри тіл під час зміни температури ?які є приклади  цьому?
  • Термометр Цельсія показує 17°. Яку температуру показує Абсолютна шкала температур Кельвіна?
  • За Кельвіном-температура 200К. Яку температуру при цьому показує термометр Цельсія?
Розглянемо. Що таке внутрішня енергія? Як її можливо змінити?
На наступний урок §.12.Вправа 12.

Тема уроку для 10 А класу. Сила тяжіння. Сила пружності. Вага тіла.
До уроку Переглянути конспект(див.посилання).Виконати тест і задачі із даного ресурса.

Пружні властивості тіл. Закон Гука.
Визначити жорсткість пружини на даній моделі.
Визначити жорсткість пружини на практиці.
На даних прикладах розберемо принципи  і підходи до розв'язання задач даної теми-застосування законів динаміки.
Вправа 12(5,7)
Домашня робота.§12. Вправа 12(4,8)

Тема уроку для 10 Б класу Розв'язування задач і схема пояснення їх розв'язку.(закони Динаміки, вага, сила тяжіння і пружності)
До уроку ЗНАТИ ЇХ ОЗНАчення. Уміти формулювати.

Під час уроку ознайомимося із прикладом запису розв'язку задачі.
даний приклад наведений у збірнику задач Божинової та інші...

  • Розглянемо залежність сили тиску тіла від умов руху. Не плутати вагу тіла із силою тиску.
  • Що таке невагомість? коли її можна досягнути в умовах Землі?
  • Читаємо §.12 і Виконуємо Вправу 12. За всіма формами подачі на перевірку.
Домашню роботу на наступний урок виберу після уроку.


Тема уроку для 9 А класу. Закон заломлення світла на межі двох середовищ. 
До уроку розв'язати Завдання із Вправи 11.Зверніть увагу на завдання з визначенням висоти будівлі з допомогою дзеркальця.

  • Під час уроку розглянемо явища заломлення ходу пучка світла на межі двох середовищ.

Зайдіть за посиланням на наступний урок і отримайте підтвердження закону Снеліуса-Декарта.
Питання! Який зміст має коефіцієнт заломлення світла? Яку природу світла він визначає?

Вдома прочитайте §.12. Просто-прочитайте параграф по 79-у сторінку.


Тема уроку для 11 А класу. Продовжуємо тему "Закон Електромагнітної індукції"

До уроку перегляньте попередній урок(за посиланням) як опорний конспект.
Не забути виконати Тест 5W65IT
Виконаємо низку завдань, для глибшого розуміння теми.
Моделювання процесу 1 явища електромагнітної індукції.
L-індуктивність(коефіцієнт, який залежить від середовища), вимірюється у Генрі.
 До уроку вивчити даний конспект і прочитати §13.Вправа 13(1)

На початку уроку проведемо низку дослідів(за підручником-72 сторінка) і виділимо основне:
Явище ੬і проявляється а)під час відносного руху провідника і магніту(див.Сила Лоренца);
б) під час часової зміни магнітного поля:(сторінка 73)
поява Змінного(вихрового) електричного поля.
Але в обох випадках справедливо визначити ЕРС індукції як:

  • Уважно перечитаємо сторінку 74.(особливо-зелену колонку)
  • А потім із учнями Он лайн присутніх розберемо дві задачі на сторінці 77.
  • Правило правої руки і правило Ленца.
На наступний урок  Вправа 13.§.13.

пʼятниця, 7 листопада 2025 р.

10 Листопада ,понеділок 2025

 Схема прольоту 3І Атлас біля Сонця

Боже, борони наших воїнів-які у самому пеклі боїв захищають Нашу Країну..Честь і Слава їм і їх родинам.

Слухаємо Аналітиків високочолих.

 Розклад уроків фізики на понеділок,10Листопада.

8-30 Перший урок. 11Б. 

https://us04web.zoom.us/j/76381434396?pwd=HtEE1JBazom6w7jVWoWaxUzqLagyay.1

9-25.Другий урок. 

10-20.Третій урок. 8Б. 

 https://us04web.zoom.us/j/78118893683?pwd=DPZbjHOyjtaCcKjEDCgU4sV9CQ7R5Z.1

11-15.Четвертий урок.11А.  

https://us04web.zoom.us/j/74045546963?pwd=pX467clgUY0mMHw1bb2I4UPuOn0s0v.1

12-30. П'ятий урок. 10Б.    https://us04web.zoom.us/j/76130217037?pwd=63HOyaYZug8izC1qHzPwoudhccuLLj.1

13-25. Шостий урок.

14-20. Сьомий урок. 

 https://us04web.zoom.us/j/76954007875?pwd=HqtD8DWjbUdTgEHTAkiD7j12OxYq3i.1

Тема уроку для 11 Б і 11 А класів.  Закон електромагнітної індукції. Ідеї Фарадея.

До уроку виконати Тестову роботу "Магнітна індукція. Сили Ампера і Лоренца."

11 Б клас SQEK96

11 А клас 5W65IT

Ідеї Фарадея.

Якщо електричний струм створює магнітне поле(за Ерстедом),то магнітне поле повинно створювати електричний струм!?

                                 1 Вебер= Тесла•м² (по суті-кількість ліній індукції В на один квадратний метр!)

  • Який потік проходить через площину, зображену вище?

  • а який потік проходить через площину в кінці оберту рамки?

  • Дослід Фарадея, який дав відповідь на питання: "Чи можливо з допомогою магнітного поля створити струм?"

  • Факт, який закладає основи Закону( і теорію) електромагнітної індукції:
    Якщо через площину обмежену контуром змінюється магнітний потік, то в контурі виникає ЕРС індукції.
  • ЕРС можна отримати двома підходами-створити відносний рух провідника і магнітно потоку (рух провідника в магнітному полі)
  •                            і зміну магнітного потоку в контурі в результаті фізичної зміни потоку будь якої причини -що породжує електричне змінне поле і його потоку: тобто, зміна магнітного потоку поля породжує змінне електричне поле, яке і призводить до явища електричного струму у провідниках; відсутність провідника не заперечує існування змінного електричного поля.
  • знак мінус у законі ЕРС говорить, що індукційний струм в контурі має такий напрямок, який протидіє зміні магнітного поля, який є причиною індукційного струму.


Виконаємо низку завдань, для глибшого розуміння теми.
Моделювання процесу 1 явища електромагнітної індукції.
L-індуктивність(коефіцієнт, який залежить від середовища), вимірюється у Генрі.
На наступний урок вивчити даний конспект і прочитати §.13.Вправа 13(


Тема уроку у 8 Б класу.  Внутрішня енергія та способи теплообміну(теплопередачі) Вступ.
До уроку поясніть даний малюнок у вашому підручнику:
  • Що таке температура? Про що вона говорить?
  • Чи можливо, щоб не було температури?
  • Як діє середовище на термометри, на фауну і флору? Як це пояснити з точки зору молекулярної теорії речовини?(зайдіть за посиланням)
  • Як порахувати внутрішню енергію тіла?
  • Як змінюються розміри тіл під час зміни температури ?які є приклади  цьому?
  • Термометр Цельсія показує 17°. Яку температуру показує Абсолютна шкала температур Кельвіна?
  • За Кельвіном-температура 200К. Яку температуру при цьому показує термометр Цельсія?
Розглянемо. Що таке внутрішня енергія? Як її можливо змінити?
На наступний урок §.12.Вправа 12.

Тема уроку для 9 А класу. Повторення уроку за 7 Листопада.
                                     Закон відбивання.Розв'язання                                                                задач.
  До уроку Здати Звіт ЛР№3. Дослідження законів відбиття світла. Нагадую -Інструкція до ЛР №3 на сторінці 73.
Застосунок Phet for class GO

  • Повернімось до завдань, які не змогли(не звернули уваги) виконати:
  • Під час уроку виконаємо практичну задачу: 1)визначимо висоту будинку у сонячну погоду;
    2)опануємо метод визначення висоти будинку з допомогою дзеркала.
    скористаємось застосунком Симулятор і використаємо моделювання з його допомогою для подальшого розв'язання задач з ГО.
    3)Наприклад. Сонячний промінь освітлює поверхню землі  під кутом 25°. Як скористатись дзеркалом, щоб освітлити дно колодязя із вертикальними стінками?
    4) пояснення до ЛР№3. Дослідити закон відбиття світлового пучка.
    Вправа 11.

  • Розглянемо практичне підтвердження утворення зображення в дзеркалі.




  • Перегляньте відео.
  • На наступний урок  завершити Вправу 11.
Тема уроку для 10 Б класу. Сила тяжіння. Сила пружності. Вага тіла.
До уроку Переглянути конспект(див.посилання).Виконати тест і задачі із даного ресурса.

Пружні властивості тіл. Закон Гука.
Визначити жорсткість пружини на даній моделі.
Визначити жорсткість пружини на практиці.
На даних прикладах розберемо принципи  і підходи до розв'язання задач даної теми-застосування законів динаміки.
Вправа 12(5,7)
Домашня робота.§12. Вправа 12(4,8)

четвер, 6 листопада 2025 р.

07 Листопада, п'ятниця, 2025

  Інтерактив.

Іван Пулюй

Мова-це Я?

Розклад уроків фізики на п'ятницю,7 Листопада!


 

Дивись як працює астрономія



8-30.Перший урок. -------

9-25.Другий урок.

 https://us04web.zoom.us/j/75436462895?pwd=oaUxkeVefPPyrjHQVf5qvtJPecoJQT.1

10-20.Третій урок.11А. https://us04web.zoom.us/j/73381775975?pwd=WLMHfqDQhHLYHqJYbG7Kr5mhm6WXkm.1

11-15. Четвертий урок  10 А клас 

 https://us04web.zoom.us/j/77537098243?pwd=MAEh9yznswQwWhWVjbaEHhbycdInvC.1

12-30.П'ятий урок.11Б.

  https://us04web.zoom.us/j/71065667982?pwd=UnubNxDK3EdRte9rwHtCtKOjtkP3wF.1

14-20.Сьомий урок 11Б.

 https://us04web.zoom.us/j/75734459508?pwd=6DVipHItpLenEiaHhFfFnDoj2ECbgU.1

Тема уроку для 9 А класу. Закон відбивання.Розв'язання                                                                задач.

          До уроку Здати Звіт ЛР№3. Дослідження законів відбиття світла. Нагадую -Інструкція до ЛР №3 на сторінці 73.

Застосунок Phet for class GO

  • Повернімось до завдань, які не змогли(не звернули уваги) виконати:
  • Під час уроку виконаємо практичну задачу: 1)визначимо висоту будинку у сонячну погоду;
    2)опануємо метод визначення висоти будинку з допомогою дзеркала.
    скористаємось застосунком Симулятор і використаємо моделювання з його допомогою для подальшого розв'язання задач з ГО.
    3)Наприклад. Сонячний промінь освітлює поверхню землі  під кутом 25°. Як скористатись дзеркалом, щоб освітлити дно колодязя із вертикальними стінками?
    4) пояснення до ЛР№3. Дослідити закон відбиття світлового пучка.
    Вправа 11.

  • Розглянемо практичне підтвердження утворення зображення в дзеркалі.




  • Перегляньте відео.
  • На наступний урок  завершити Вправу 11.

Тема уроку для 10 А класу. Розв'язування задач з теми: "Закон Всесвітнього тяжіння і другий закон Динаміки."

Мати на увазі наступні проблеми:
1.Яким чином Н'ютон   підтвердив Закон Всесвітнього тяжіння? Як в цьому був задіяний фактаж вимірювань Тихо Брага? В чому суть закону обернених квадратів?
2.Що таке Перша космічна швидкість і яке її значення для Землі?
3.Що потрібно було Н'ютону, щоб знайти масу Землі? Хто , і як ,"допоміг" Н'ютону? Коли це сталось?
4.Як комета "Атлас" (2025) підтвердила правоту Н'ютона і дала  можливість запідозрити в ній чужинця Сонячної системи?
5.Завдання,яке було вказане на попередньому уроці.

Тема уроку для 11 Б класу. Розв'язування задач "Магнітна індукція. Закони Ампера і Лоренца."
Нагадую домашні завдання §.12.Розібрати всі пункти параграфу. Вправа 12.(2,3,4)
Спробуйте на "зуб" і оцінку дану задачу :
Електрон влітає в однорідне магнітне поле з індукцією 200 мТл перпендикулярно до ліній індукції поля. У магнітному полі електрон рухається по колу радіусом 20 см. Визначте різницю потенціалів, яку пройшов електрон до того, як влетів у поле. Початкова швидкість електрона дорівнювала нулю.

Під час розв'язання показати витоки застосованих рівнянь(законні підстави) і продемонструвати малюнок із рисунком векторів дії.


Тема уроків Астрономії для 11А і 11Б класів.
Закони Кеплера і Закон Всесвітнього тяжіння.
Передусім перегляньте матеріал за посиланнями.

)
                              Повторення:
  • Зоря ∝ Лева в кульмінації була на висоті над горизонтом під 30°. На якій Земній широті це спостерігається?(Додати схему)
  • Чому Синодичний період Місяця більший від Зоряного на 2,3 доби?
  • В якій конфігурації Венери її не можна спостерігати? Чому?
  • Зоряний період Деякої планети становить 0,75 Земного року. Який синодичний період Даної планети?



Історія відкриття і  людська справедливість.
Ідея і пояснення.

Який зв'язок законів Кеплера і ЗВТ Н'ютона.
Дом.робота. Вивчити конспект за посиланням у темі уроку.

вівторок, 4 листопада 2025 р.

05 Листопада 2025 середа

Інтерактив.

Слава Україні. Слава Нескореним.

Розклад уроків фізики на середу, 05 Листопада.

8-30.Перший урок.10А.

 https://us04web.zoom.us/j/71989297119?pwd=o9gMSZ1fKX835bDhqmvpwyj1vlCMpg.1

9-25.Другий урок.11А. 

 https://us04web.zoom.us/j/72324371424?pwd=FUYUngjspthDt2j04H1J6lf6xJLQ2j.1

10-20.Третій урок.10 Б  

https://us04web.zoom.us/j/79008564438?pwd=VPWq28OTXHiK91wx2JezYv6DXs5b1P.1

11-15.Четвертий урок.... 

12-30.П'ятий урок.

 https://us04web.zoom.us/j/78741448874?pwd=f6UFQTHCzYH5GrDIOwnhlgIF8vG0Bt.1

13-25.Шостий урок.11 Б. 

https://us04web.zoom.us/j/71564740405?pwd=SQVelxHIm9YGI0nPdGJtrf9fQr1psM.1

14-20. Сьомий урок.

 https://us04web.zoom.us/j/75363090725?pwd=HsX2WgY5nzuuG4kZPgecia2vaCGJdQ.1

Тема уроку для 8А і 8Б класів. Залежність розмірів тіл від температури.

модель руху молекул

До уроку дайте характеристику теплової рівноваги:

дайте характеристику фізичної величини -температура.

1. з одного боку-температура характеризує стан теплової рівноваги

2. з іншого боку-вказує рівень відхилення теплового стану тіла від точки теплової рівноваги взятої за нуль.Що характерно для точки теплової рівноваги?

3.сучасна наука пов'язує температуру,що характеризує тепловий стан тіла,із середньою кінетичною енергією хаотичного руху часток тіл.

4.Яку точку теплової рівноваги взяв за НУЛЬ-Цельсій?

5. Яка природня точка НУля взята наукою сьогодні?

6.Вправа 10(4)

7.Що є спільним для всіх термометрів?

Під час уроку завершимо відповідати на питання-Як залежать розміри тіл від температури? Закон Бойля


Заклепочні проблеми і втрата краси кулькою(якщо винести на мороз?)

Приклад 4. Рейки R65 25 м завдовжки укладаються на нейтраль температура 18 ºC з зазорами в швах 12 мм. Для таких рейок зі стандартною Можна прийняти затягування стикових болтів величина опору з'єднання R = 100000 Н. На скільки має змінитися Температура рейки до стику Чи вдалося подолати опір?

? пояснити.

Приклад розрахунку    

ΔL=L0αΔT
Якщо стальна рейка довжиною L0=2 м нагрівається на 50°C, і для сталі α121061/°Cтоді видовження буде:
ΔL=21210650=0.0012м=1.2мм
Тема уроку для 10 А класу. Закон Всесвітнього тяжіння.
До уроку  виконати завдання 14.11 та 14.09,14.13.

Під час уроку розглянемо Завдання. Автомобіль(масою 1,5т)із прямого шосе виїжджає  на дорогу із закругленням радіусом 100 м  зі швидкістю 48 км/год. Визначити доцентрову силу.

Далі -ЗВТ-закон Всесвітнього тяжіння.


Вдома заглибитись в суть ЗВТ. §.11.Вправа 11(5)

Тема уроку у 11 Б класу. Закон Лоренца. Сила Лоренца як пояснення Закону Ампера.

До уроку бажано Виконати Завдання із Вправи 11(2,3) у формі, як ми домовлялись.
Розглядаючи закон Лоренца потрібно зауважити, що власне, закон пояснює дію електричних і магнітних сил(складових) у сукупності на рухому заряджену частку.
Ми, в 11-му класі, розглядаємо лише Силу Лоренца, як дію магнітного поля на рухомий електричний заряд.
  • Що таке сила Лоренца? Чому силу Ампера називають "реактивною силою"?
  • Поясніть даний рисунок!

  • Домашня робота на наступний урок. §.12.Розібрати всі пункти параграфу. Вправа 12.(2,3,4)
Тема уроку для 10 Б класу. Розв'язування задач з теми: "Закон Всесвітнього тяжіння і другий закон Динаміки."

Мати на увазі наступні проблеми:
1.Яким чином Н'ютон   підтвердив Закон Всесвітнього тяжіння? Як в цьому був задіяний фактаж вимірювань Тихо Брага? В чому суть закону обернених квадратів?
2.Що таке Перша космічна швидкість і яке її значення для Землі?
3.Що потрібно було Н'ютону, щоб знайти масу Землі? Хто , і як ,"допоміг" Н'ютону? Коли це сталось?
4.Як комета "Атлас" (2025) підтвердила правоту Н'ютона і дала  можливість запідозрити в ній чужинця Сонячної системи?
5.Завдання,яке було вказане на попередньому уроці.

Тема уроку для 11 А класу. Розв'язування задач "Магнітна індукція. Закони Ампера і Лоренца."
Нагадую домашні завдання §.12.Розібрати всі пункти параграфу. Вправа 12.(2,3,4)
Спробуйте на "зуб" і оцінку дану задачу :
Електрон влітає в однорідне магнітне поле з індукцією 200 мТл перпендикулярно до ліній індукції поля. У магнітному полі електрон рухається по колу радіусом 20 см. Визначте різницю потенціалів, яку пройшов електрон до того, як влетів у поле. Початкова швидкість електрона дорівнювала нулю.
Під час розв'язання показати витоки застосованих рівнянь(законні підстави) і продемонструвати малюнок із рисунком векторів дії.

Зауваження

25 Грудня, четвер 2025.

  З РІЗДВОМ ВАС , Дорогі Українці! Дивись як працює астрономія 8-30. Перший урок.  ------- 9-25. Другий урок. 9А .  10-20. Третій урок. 11А ...

Вибране